Han fick dåligt samvete

Och jag fick en ny egen liten rabatt. 

Ja, maken är som han är många gånger. Han åkte till Byggmax och hängde på låset på förmiddagen för att komma hem och skruva ihop en rabatt till mig. Han förstod väl att jag blev lite ledsen när den försvann. Så han byggde en ram som vi kunde trycka ner i gräsmattan så jag kunde få plantera perenner i alla fall.

 
Jag valde att ställa den i anslutningen till trallgolvet. I planteringslådan fick mitt "kattskydd" (se armeringsnätet som ligger i våg med övre ramkanten) plats och nu behöver jag bara lite mer markduk innan jag kan fylla på med ny jord och börja plantera sommarblommorna. 


 
Efter lunchen så lät maken tjejerna hjälpa till att måla första lagret med färg på redskapsboden. De var mer än nöjda med det, även om det till slut var ganska så tråkigt så de hellre ville ut och leka. Men lite hjälp fick han ändå.

 
Möjligt att det behövs två lager till. Men tjejerna ville hjälpa till imorgon igen för att måla. Redskapsboden var dammtorr ganska snabbt men övermålningsbar efter 12 timmar.

(väggen bakom som är brun i dagsläget ska under sommaren bli vit.. Och golvet ska målas grått.. Det tar vi så fort vi har fått redskapsboden på rätt plats..)

Själv åkte jag iväg på jakt efter snöre/rep eller någonting till ett litet projekt. Men jag hittade inget så det slutade med att jag hade sönder ena remmen till min hansväska istället. Imorgon kan nog projektet startas. Får hoppas det blir bra också. Passade på att veckohandla också när jag ändå var på vift.

Efter middagen så tog jag första fikan på min nya uteplats. För den känns på något vis ny. Vi rensade upp riktigt bra tidigare idag. Cyklarna står ute i cykelstället istället. Hade gärna velat fått iväg tjejernas sparkcyklar, men helt plötsligt så visar de ju såklart intresse för dem. Så de får vara kvar en stund till. Barnens trädgårdsmöbel har snart gjort sitt också. Både Vilja och Meja har nästan för stora ben för att sitta och fika på det, men nu när vi har trallgolv så kan man ju sitta direkt på det kanske. Men än så länge får det vara kvar en stund. Men säkert inte över hela sommarens ens. Måste bara komma på en ny lösning.

 
Måste även strö så lite mer gräsfrön på vissa ställen där gräsmattan har tagit skada. Ibland blir det små fläckar som behöver lite extra.

Men summan av uteplatsen just nu känns riktigt bra. Mer småfix, men jag tar lite i taget nu. Lägga fokus på kanten mot trallgolvet från gräsmattans håll i alla fall. Fylla upp med jord, så nytt gräs. Få hem lite singel till infarten vid grinden från utsidans håll. Lite lagom fix för lediga stunder här hemma med andra ord!

Nu rundar vi av denna lediga helg. Arbetsvecka väntar med väldigt varierande arbetstider för min del. Längtar faktiskt tills jag kan gå upp på heltid. Att jobba hit och dit är krävande bara på så vis.
Ha en fin fortsatt söndagskväll kära ni!
 
1 Days by Johanna:

skriven

oh så fint det blev! =)

Kommentera här: