I både hagel och regn

När jag kom hem från jobbet idag var jag frusen hela vägen in till ryggmärgen ungefär. Med en kopp kaffe kröp jag ner i sängen för att få värme. Trots att jag hade vinterkläder på mig (i maj????) när jag jobbade så kom kylan så inpå kroppen.

 
Jag vattnade blommor idag. Och trots att det regnade under natten här hos oss så räcker det inte liksom till alla gånger. Vi har en hel del stora planteringar som kräver så mycket vatten varje gång, och då räcke rinte det med det lilla regnvattnet som kom under natten.

Men det blåste idag. Och det regnade lätt. Och när jag stod i en av våra rondeller och vattnade planteringen så kom det hagel. Som en vägg kom den bakifrån och hagel ramlade ner i min krage vid nacken och rullade ner mot ryggen. Det kylde ner hela mig. 

Men lagom när jag var klar där så kom min kollega och bytte av mig. Jag tog hennes bil ner till garaget och fick gå hem för dagen. 

När jag hade druckit upp mitt kaffe så somnade jag av utmattning ungefär. Lagom skönt att vakna 1.5 timme senare av att maken ringer och väcker mig. Men nu är jag varm, men seg. Snart får jag hämta hem mia tjejer och börja förbereda för dagens middag. Sen är jag nog mig själv igen!
Nu får vi dock hoppas att det blir varmare, för då är det riktigt underbart att jobba ute!
 
1 Bea:

skriven

Jag frös med dig, då jag läste om haglet ner i nacken. Iiiiiih!
Här har vi skruvat upp värmen inomhus igen + jag har tagit på en extra tröja + tjocksockar.
Vägrar gå ut idag, då det snöar och haglar om vart annat här åxå.
Kaffe nummer "glömt vilken i ordningen idag" på det :)
VARMA kramar

Kommentera här: