På vattenvägar

Dagen arbetsuppgift var ju i alla fall väldigt spännande. Nämligen tog vi oss ut på vattenvägar. Vi sjösatte vår lilla plåtbåt och tog med oss lite verktyg för att kunna få upp 3 olovliga båtar från uthyra båtplatser i vår kanal. 

 
Våran kanal är ju väldigt vacker. Älskar att åka på våra vattenvägar. Hela vattenvägen in till Eskilstuna är ju alldeles underbart att färdas på, om nu vädret tillåter. Jag har ju trots allt åkt den vägen vid regn också. Vilket är mindre mysigt! Men idag hade vi riktigt fint väder. Trots att klockan bara var strax efter sju på morgonen och det var lite kyligt. Men mysigt!

 
Man ser att jag har fått solfräknar. I vissa ljus ser jag mer smutsig ut än brun. Men jag får trots allt en väldigt fin brun färg i ansiktet så här på försommaren. Idag och igår var jag dock duktig att smörja in mig med barnens solskyddsfaktor på de ställen som jag blivit som brunast redan. Och det lär jag nog fortsätta med också.

Avrundade arbetsdagen med att titta på när fåren släpptes i Ekbacken. Nu är det vår på riktigt! Så härligt att se fem får beta på så grönt område. Det såg verkligen ut som om de njöt!
Ny arbetsdag imorgon. Vi får se vad den ger mig!
 

Kommentera här: