1 steg fram 2 steg bak

Nej, den här förkylningen var inte att leka med. Och jag är absolut inte alls sugen på att fortsätta leka denna lek. Kände mig ju något piggare tidigare i veckan. Men nu har det bara blivit värre igen. Hostar på pass mycket fortfarande, men det beror ju säker på att jag börjat tagit hostdämpande. Jag brukar ju alltid bli värre i början av en behandling för att sen trappas ner och för att sedan sluta. Det spelar ingen roll om det är nässpray eller hostdämpande jag börjar med. Alltid värre först!

 
När jag ammade Ninja så hade jag också en förfärlig hosta, då fick jag rådet av BVC att äta lite mörk choklad eftersom jag inte fick använda några hostdämpande mediciner då. Ju mer kakao desto bättre. Nu är jag ju inte så jätte förtjust i mörk choklad, men 85% kakaohalt får jag ner. I små bitar, inte många åt gången men vid flera tillfällen. Inte för att jag tycker att chokladen hjälper så jätte mycket, men det känns ju lite mysigare att unna sig lite choklad ifall den nu skulle hjälpa. Så jag fortsätter intala mig själv att lite choklad faktiskt hjälper.

Och med en varm kopp grönt te och honung, toppat med lite mjölk, så vill jag inget annat än att bli frisk nu till helgen. Jag fick ställa in dagens After Work med gamla gänget så hostan är på tok för störande för att ens vistas bland människor. 

Nu kommer ju Rickard och hämtar tjejerna på morgonen och lämnar dem i skolan, för att jag ska slippa bege mig ut i kylan fram och tillbaka. Det räcker med att jag hämtar dem när de slutar sen istället. En liten kort promenad behöver jag ju i alla fall varje dag. Jag bäddar inte ens sängen och drar upp rullgardinen i sovrummet. Sängen ska vara tillgänglig för tupplur när som helst jag vill. Igår lyckades jag slumra till två gånger i sängen under dagen. Behövligt men gav inget direkt resultat! Men nu ska jag i alla fall sätta mig till rätta i soffan och försöka hitta något intressant att titta på tv. Som nån ny tv-serie eller så på Netflix eller Viaplay. Nån som har tips på nån bra, gärna lite rolig, serie? Har ju slut på böcker att läsa här hemma.

Önskar er alla en fin torsdag!
 

1 Bea:

skriven

Nä, den verkar lixom komma tillbaka i ett andra ryck. Sambon hade så också.
Jag fick tillbaka en lättare sväng, med "bara" lite huvudvärk och snuva som inte går snyta ut.
Ät choklad du och tro på effekten <3 Fortsätt krya på dig <3 Kram

Kommentera här: