Dagens skörd

Idag var min plan att åka till Västerås för att handla en julklapp till min systerson som jag spanat på. Jag passade på att unna min en latte i bilen på vägen dit. Måste nog sluta med såna dåliga vanor. Men när jag åker ensam i bilen så är en latte och bra musik en riktigt bra kombo!

 
Det gick bra att köra dit trots slask på vägen, dock har Rickard sagt att två nya däck behövs (då han vill att jag och tjejerna ska åka så säkert vi bara kan i bilen). Jag hade en ren bil när jag åkte dit, men kan lova att den inte var ren när jag var framme. Fy för att ligga bakom lastbilar på en landsväg, dessutom dåligt med spolarvätska och samma visa hem igen. Men det går ju att tvätta bilen för spolarvätska blev bilen servad med när jag kom hem till min parkering igen. Gillar full service sådär, bara att ringa ett samtal!

Jag lämnade av mina inköp hemma och åkte iväg och tog en lunch med mamma. Är tacksam över att både mamma och Rickard tänker på att jag är ensam om dagarna så jag får sällskap ibland över lunchen. Annars finns risk att jag faktiskt glömmer att äta. Vilket kanske inte är så bra med tanke på att jag fick gå ner en storlek på byxorna när jag köpte nya igår! 

 
Men hemma igen så fick jag slå in mina klappar. Blev ju lite spontant sådär till tjejerna också. Har svårt att låta bli när jag hittar något jag tror de skulle uppskatta i julklapp. Nu är alla julklappar till övriga släkt och vänner inköpta så nu behöver vi bara lägga fokus på tjejerna. Det känns också bra. Lite smått och gott är ju redan inhandlat, men känslan av att få julshoppa i Stockholm nästa vecka, den känslan ♥ Sen att jag ska till läkaren i Stockholm på eftermiddagen är en annan dag. Jag får shoppa först i alla fall! 

Nu är klapparna gömda i en stor säck i hörnet av min klädkammare. Dit tjejerna inte tar sig. Ska vänta in klockan och sen är det dags att hämta hem Ninja från skolan. Och passa på att handla lite. Vilja och Meja går hem själva från skolan klockan fyra idag då det var någon aktivitet de ville vara med på. 
Sen blir det ishallen. Vilja har hockeyträning med Team 07 klockan 17.00 (hon måste börja få lite morot till träningar igen) och direkt efter det ska hon dessutom vara maskot till A-lagets hemmamatch på Göta Traneberg. Blir en riktigt tjejkväll i ishallen för mig och tjejerna då Rickard ska iväg på annat! 

Men nu får det bli en kopp kaffe innan jag beger mig ut i vinterlandskapet vi har här hos oss (men som tyvärr tänker försvinna till helgen då det väntas plusgrader..)
Ha er en fin tisdag kära ni!
 
1 Bea:

skriven

Men så duktig du varit - och är! Jag fixade faktiskt en klapp till sonen dag. Som han fick välja själv + prova. Och sedan glömma ny i en månad 😋 Skitsnygg hoodiejacka.
Mamma å syrran ska få cash (Swish), det behöver dom bäst 💕 Sedan står vi alltid för all julmat och firar alltid här då vi bor störst 😊 Till oss tre, mamma, syrran, systerdotter, svärfar och svåger.
Trevlig tisdag & kram 🤗

Kommentera här: