En man cold

I vanliga fall brukar jag inte falla för förkylningar så hårt när tjejerna blir förkylda. Men från ingenstans kom en rejäl man cold och nockade mig totalt. Och den är faktiskt riktigt tuff att orka med under dagen.

 
Men det positiva med en man cold är att man inte gör något. För att man inte orkar. Jag dricker grönt te och läser liggandes i sängen under ett varmt täcke. Idag unnade jag mig dock en Lyx biskvie från Ica Maxi då jag ändå var tungen att åka dit och handla en ny bok och så lite middag till kvällen. Men jag orkade inte riktigt äta upp den ens. 

Rickard har varit snäll och hämtat tjejerna idag också för att köra dem till skolan så jag skulle slippa ta mig ut i kylan med frosten liggandes hos oss. Så jag kröp tillbaka till sängen och läste till klockan var elva. Då blev jag människa. Men tyvärr kommer han inte hem i eftermiddag så jag får ta tjejerna till hockeyträningen själv. Inte för att ishallen är den plats jag vill vara på när jag själv fryser om vart annat, men tjejerna måste träna. Vilja har match på lördag i Västerås och sen har både Vilja och Meja match i Stockholm på söndag. Så träna måste de ju göra. 

Men sen ska jag värma mig med middag och så fortsätta läsa den nya boken i soffan när tjejerna varvar ner för att göra kväll här hemma. Men det är långt dit. Dags för en ny dos av Alveon för att orka med eftermiddagen! Med lite tur så är jag förhoppningsvis frisk snart nog! 
 
1 Bea:

skriven

Men skruttgumman 😔 Fortsätt krya! För mig blev förkylningen relativt lindrig. Förhoppningsvis 2 år till nästa...
Sköt om dig & kram 🌹

Kommentera här: