En mycket bra Black Friday

Det var lite väl tidigt, redan halv sju, igårmorse som min bästa barndomsvän Linda kom och plockade upp mig. Vi skulle styra bilen mot Tuna Park för shopping under tidig morgon. 

 
Vi började med en härligt frukostbuffé för endast 39 kronor. Frukosten serverades klockan sju och vi fick sitta i lugn och ro och äta fram till klockan åtta när butikerna öppnade.

 
Sen tog vi alla butiker vi hade ärenden in under två timmar för perfekt shopping med massor med rea. Jag lyckades nog shoppa bäst på H&M, och dessutom nästa bara till mig själv. Köpte mig faktiskt en kostym, kavaj och byxa. En sticktröja fick också följa med till mig själv och lika så en foundation. Tjejerna skulle få en varsin lipsyl som jag sen faktiskt slog in i julklapp istället. Så det får bli morgonpaket på julaftonsmorgon. Tillsammans med ett varsitt halsband jag köpte till dem inne på Glitter. 

Jag kände mig riktigt nöjd över mina inköp när Linda släppte av mig hemma igen strax efter tio. Bra shopping och trevligt sällskap. Då kunde ju inte dagen börja sämre helt enkelt!

Det blev lunch med Rickard på W.A.P innan jag hämtade hem tjejerna från skolan. Packade in bilen och for iväg till loppisen som Rickard och Meja står på idag. Så skönt att rensa ut bland leksaker och andra saker här hemma och bli av med det lagom till jul. I och med att tjejerna får julklappar och jag vill köpa lite nytt hit hem så. Dessutom har jag redan fått rapport om att deras försäljning går riktigt bra trots att loppisen precis har öppnat!

Hur som så åkte vi förbi kyrkogården och tände ljus hos min morfar igårkväll. En släng av saknad av mormor grep tag i mig och jag kom och tänka på de blå kostymbyxorna jag såg på H&M men som jag inte köpte. En blå färg som gjorde mig så påmind om min mormors byxor. Så Rickard tyckte vi skulle åka tillbaka till Tuna Park och köpa dem.

 
Idag har jag dem på mig. En känsla av mormor infinner sig hos mig och den här lördagen blir en riktigt bra lördag. Vilja och Ninja dansar i skrivande stund till Just Dance (dock klipp från youtube då vi inte äger någon spelkonsol) och jag dricker en kopp kaffe och väntar på tvätten. Rickard och Meja är på loppisen till klockan två. Men vi har lovat att åka och hälsa på hos dem. Jag är redo för lördagen!

 
Har ni några planer för dagen? Önskar er en fin lördag kära läsare!
 
1 Bea:

skriven

Visst är det så, att en färg eller ett klädesplagg kan påminna om en person.
Vitlök och strumpbyxor är min Mormor.
Inga planer här idag, men får se om vi hittar på något efter jag tömt koppen i handen ☕️☺️
Mysig lördag på er & kram

2 M K:

skriven

Jag skulle nog aldrig komma på tanken att åka enkom för shopping vid den okristliga tiden 😂

Kommentera här: