Händelser på Instagram

Jag har sedan en tid upptäck "händelser" på Instagram. Förut var jag väldigt flitig med att lägga upp vanliga bilder på mitt flöde, men vart efter så tappade jag suget för det på något vis. Blir i stort sett bara bilder som betyder något. Men händelser, lite lika snapchat (som jag inte heller har riktigt koll på..), det har jag i alla fall börjat använda. Nu har ju inte jag några mängder med följare heller på Instagram men det brukar snitta ett par flera stycken på mina händelser ibland.


(bilden är tagen en stund efter jag lade ut händelserna igårkväll och valde att hålla för dem som tittat just då, för vissa är privata och andra inte)
 
Men så blir jag lite frågande. Händelser. De ser man ju inte direkt om man inte följer personen. Så mycket jag har kommit fram till i alla fall. Men trots det så är det ofta samma personer som tittar på mina händelser varje gång. Alltså samma människor som faktiskt inte följer mig. Inte för att jag lägger ner nån större vikt på det, men samtidigt så blir jag ju ändå fundersam.

Hur kan de förstå att jag har uppdaterat min händelse varje gång? Måste de liksom gå in på min profil för att se ringen runt min profilbild för att se att jag faktiskt har en händelse där? Eller kan man följa någons händelser utan att följa personen "som vanligt"?

Jag är ju inte den som är ute på slösurfar runt på andras händelser på Instagram, ja förutom de jag följer då. 
Som ni kanske märker så har jag ju inte så jätte koll på alla dessa sociala medier och jag tycker ju att det är kul att folk tittar på mina händelser och så vidare. Men när det är samma personer som inte följer mig som tittar mina händelser.. Då blir jag ju lite fundersam över hur det kommer sig. Hur man liksom hittar händelsen utan att följa? 

Jag får nog klura på det en stund till samtidigt som jag fortsätter lägga ut händelser som alla får titta på..
 
1 Bea:

skriven

Hmm, nu fick du mig att fundera också. Jag brukar kolla händelser då och då, men har lite problem med boomerang-inläggen, då jag faktiskt börjar må illa av dessa. Jag tycker de kan vara obehagliga och jag blir typ åksjuk.
Men jag visste inte att man kan se vilka som kollat ens händelser och absolut inte att folk som inte följer en kan kolla... Fast har man öppen profil så går det.
Jag öppnade enbart min profil igår för att jag är med i ett followtrain. Men ikväll stänger jag profilen och gör den privat igen.
Ha en fin onsdag - här är det krispiga -12 idag = rejäla vinterkläder... inte skalkläder :-P Kram

2 M K:

skriven

Jag har inte riktigt fattat grejen med händelser på insta. Använder snapchat men har inte så många vänner där så det är inte många som ser vad jag lägger ut o sällan jag lägger ut nåt också så.

Kommentera här: