Jul på Taxinge Slott

Jag hade ju långt tidigare bestämt att åka iväg ensam på julmarknad med min mamma idag på Taxinge slott. Och det eftersom Ninja faktiskt inte var sjuk, bara tydligen väldigt mammig, så fick hon snällt följa med. Hon klagade absolut inte över att få egentid med sin mamma och sin mormor!

 
Pillar man riktigt mycket på en tomte så köper mamma den. Lite så tänkte Ninja, då hon gång på gång petade på de riktigt söta tomtarna. Och hon blev ju såklart väldigt nöjd när hon väl fick betala tomten också! En rosa tomte som ska sitta i fönstret i hennes och Mejas rum. Ja, den sitter där redan nu.

Vi handlade för övrigt nya pepparkaksformar. Jag har förmåga att välja bland mängder av olika formar till pepparkakorna när barnen ska baka. I år ska dessutom tjejernas kusin komma hit på pepparkaksbak en helg i början av december sen. Då behöver man ju såklart massa nya formar. Mormor fick snällt betala 7 stycken nya formar som Ninja snällt bar iväg på sen.

Mormor såg till att Ninja fick smaka på lite älgkött och när Ninja sen visade sig tycka om det så köpte mormor en bit älgkött till henne. Då hon tjatade flertalet gånger om att få mera kött. Men Ninja måste dela med sig lite till Meja också, för Meja gillar också lite kött sådär. 

 
Vi passade på att låta Ninja rida en tur också. Jag fick för en gångs skull stanna kvar i starten och slippa gå på sidan av. Ninja berättade för tjejen som ledde hästan att hon är minsann har ridigt förut för hennes farmor har en häst. Stor tjej helt plötsligt! 

Vi fick med oss lite enbärsmust till mamma också innan vi styrde bilen hem igen. 
Så nu bockar vi av årets julmarknad på Taxinge och ser fram emot alla andra marknader runt om här hos oss! 
Någon direkt julkänsla fick jag tyvärr inte då det faktiskt inte ens spelades någon julmusik. Det gjorde mig lite besviken! Men jag får spela det desstomer här hemma nu istället!
 

Kommentera här: