Morgonkaffe och en låda Duplo

Tjejerna sitter klara för dagen och leker med Ninjas Duplo på vardagsrumsgolvet. Själv sitter jag och dricker dagens andra kopp med kaffe, fortfarande iklädd de riktigt sköna pyjamasbyxorna och morgonrock. Men jag mpste snart ta tag i mig själv. Men vill njuta en liten stund till att prasslet av Duplo som slås emot varandra.

 
Idag har Vilja sin allra första match tillsammans med Flickor A-Z hemma i vår ishall. Samling i ishallen 10.30 och matchen startar 11.30. Hon är nervös men samtidigt riktigt taggad för match. Helplan för första gången och med tjejer som är liiiite äldre än henne själv. Det ska bli riktigt intressant att se. Matchen är 3 x 15 minuter. Jag och tjejerna sitter på läktaren och hejar på så gott vi kan helt enkelt!

Rickard ska iväg och fixa med bilen. Det är något tokigt med den och vi vill ju gärna att den ska fungera felfritt. Speciellt när det ska bli en ny resa till Stockholm på måndag då jag har ett läkarbesök inbokat på Sophiahemmet. Men han kommer till ishallen så snabbt han kan. Och förhoppningsvis hinner han se lite av matchen i alla fall!

I eftermiddag blir det bullbak här hemma inför morgondagens 8årskalas för Meja. Blir ett besök till Rickards kusiner som ska firas imorgon egentligen, men vi får fira dem idag då vi själva kalasar imorgon. Så denna lördag blir en bra lördag helt enkelt! 

Nu ska jag ta och borsta tänder och klä mig varmt. Packa väska till Vilja och förbereda lite mellanmål till mina tjejer att ta med till ishallen! 

Jag önskar er en fin lördag!
 

Kommentera här: