När man känner sig lite off

Min förkylning verkar ge sig in på andra andningen nu och jag känner mig lite off både i kropp och knopp. Tycker jag inte gjort annat än vilat den senaste veckan. Helgen var ju ganska lugn den också. Men sista andningen innan kroppen sen är sig själv igen!

Vilja hade hockeymatch i Västerås i lördags. Tyvärr en förlust för laget, men en erfarenhet rikare. Är glad att Vilja ännu anser att man spelar för att det är kul. Hon gjorde en bra match kan jag tycka. Kämpade och tog för sig. Och jag antar att det är tackvare att hon spelat med killar också. Lite tuffare kan jag tycka. Vilket gör att jag tycker det är lite synd att hon inte alls tränar så mycket med dem längre. Men det kanske blir ändring på det.

Vi handlade dessutom vinterkläder till tjejerna när vi ändå var i Västerås. Så nu kan vi bocka av det dyra inköpet. Okej, skorna är ju kvar att handla. Men tror nog att deras kängor vi köpte i oktober kommer hålla kylan borta ett tag till på deras fötter.

Vi ställde även in gårdagens match i Stockholm för tjejernas del. När jag inte riktigt delar samma värderingar som de övriga så tar jag ett kliv tillbaka och låter även tjejerna göra det. Men vi får se hur det utvecklas.. 
Istället blev det firande av farsdag och inköp på IKEA istället. Och jag klagar ju inte eftersom jag fick hem ett nytt skrivbord. Lite bättre anpassat efter datorn. 

 
Men idag är en ny dag. Måndag och veckan står framför oss. Ninja har hockeyträning idag. Meja kommer att träna med den gruppen ett tag framöver då hon själv känner sig lite osäker med stora gruppen ännu. Ett klokt beslut av henne. Vilja får dock stå över, då det är sagt att B är B och AZ är AZ. Men tyvärr missar Vilja sin hockeyträning imorgon då det är öppet hus på skolan. Jaja, på onsdag får alla träna tillsammans igen.

Själv tvättar jag massor här hemma. Bäddade rent i sängen med hopp på att bli frisk snabbare. Det gjorde ju att tvättberget ökade då jag inte tvättat under helgen. Men om en timme är det ju dags att hämta tjejerna och åka till ishallen. Vilja tar jag med mig hem igen när Rickard kommit på plats så får hon göra läxa i lugn och ro istället. 

Hur som.. Nu ska jag slösurfa lite, dricka upp mitt te och sen packa underställ till tjejerna och sen bege mig iväg!
 
1 Bea:

skriven

Fortsätt krya på dig 🤗 För en del blev detta en långdragen förkylning, men nu tycker vi att din varat länge nog va?! ☺️
Kram

Svar: Ja nu vill jag bara bli frisk och orka med lite mer än vad jag gör i dagens läge. Satsar väl på att vara frisk till helgen då..! Kram!
Marie

2 Vicki:

skriven

Denna förkylning som går runt nu verkar väldig envis på att ge med sig.

Jag har snart haft den i tre veckor och även fler den är långdragen på.

Är du fortfarande sjukskriven?

Vicki

Svar: Ja dte verkar verkligen bli långdagen för min del också. Känner mig inte alls piggare, snarare sämre. Men med lite tur så hoppas jag vara på pass kry till helgen att familjen kan hitta på något :)
Jag är sjukskriven fram till 15 december just nu, men har en del inbokade besök hos andra kliniker också diverse bedömningar.
Marie

Kommentera här: