Tisdag känns som måndag

Det kändes som måndag när jag vaknade imorse. Kaffe på sängen men rejält förkyld. Tjejerna vaknade upp sakta men säkert. Ingen stress idag då de skulle bli lämnade klockan åtta i skolan. Rickard var dock snäll och kom hem och hämtade dem så han kunde lämna dem. På så vis slapp jag stressa ut i kylan på morgonen.

 
För hos oss var det frost när vi vaknade. Ja, ännu ligger frosten kvar på gräsmattan där solen inte kommer åt att värma. Men det är skönt trots allt. Det känns lite friskare med både frost och sol samtidigt. Jag tog mig iväg till Netto lite snabbt när jag hade blivit människa. Skulle kunnat vara ute och gå hur länge som helst idag, men tyvärr säger förkylningen nej. Så nu sitter jag här framför datorn och dricker en kopp värmande te med honung i. 

Ska dock ta och krypa ner under en filt i soffan och läsa lite. Kom av mig i boken under läslovet då jag ansåg att det var viktigare att barnen läste än att jag läste. Så nu blir det nya tag. 

Jag hoppas att ni får er en fin måndag i alla fall. 
 
1 Jenny Skyllberg:

skriven

Krya på dig ☺️

Kommentera här: