Vård av Ninja

Jag och Rickard hade åkt iväg till W.A.P och ätit lunch när telefonen ringde. Ninjas lärare ringde och talade om att Ninja inte mådde så bra. Klagade på lite huvudvärk och kände sig allmänt matt. Som tur var så hade vi ätit klart så jag kastade mig in i bilen och åkte och hämtade hem henne. 

 
I skolan var hon lite matt och kramig med mig men när vi kom hem så fick jag nästan tvinga henne att ligga still i soffan och titta på film med mig. För att vara stilla. Vi tittade på Nasses stora film på Viaplay. Så åt vi oss lite glass till mellis innan vi faktiskt somnade i sängen tillsammans. 

Lite drygt en timme sov vi. Sen vaknade ju jag av att min hosta satte igång men Ninja sov en kvart till. Nu är vi ju vakna. Ninja är pigg som vanligt, dansar och sjunger. Men jag valde ändå att tacka för oss denna vecka och önska trevlig helg när jag hämtade henne. Imorgon får hon vara hemma även om hon visar sig må hur bra som helst just nu. Det är ju trots allt bara fritids för henne imorgon så.

Vi väntar hem Meja och Vilja som är på baksetträning och Rickard är ju där och hämtar dem förstås. Det blir en lugn kväll här hemma för familjen sen. Tvätta träningskläder för tjejerna och så vidare. 

Kanske var det bara en tjej som saknade mig lite grann och ville vara hemma. Det är ju helt okej med såna dagar också när man är liten ♥
 

Kommentera här: