En intensiv vecka framför mig

Måndagmorgon och regnet smattrar på fönsterblecket i köket. Tjejerna sitter mitt emot mig och äter sin frukost. Det var segt att kliva upp denna morgon, kan ha och göra med att jag har en intensiv vecka framför mig. Fast på papper så ser den inte så intensiv ut. Det är mer i huvudet som den är intensiv. En hel del saker ska redas ut helt enkelt.

 
Idag måndag klockan 12.00 ska jag träffa min representat från facket. Vi ska prata lite om hur allt känns och ser ut just nu, för klockan 13.00 ska vi ha möte med min chef och HR för min förvaltning. Det känns jobbigt. Facket tänker kräva en rehabplan för min skull. Samtidigt så vet jag ju inte om den ens hjälper mig. För den planen är ju att komma tillbaka till min arbetsplats 100%, och det vet jag ju inte om kroppen klarar av. Samtidigt så vet jag ju inte vad min chef och HR har pratat om ens. Finns det möjlighet till annan tjänst eller är det bara såhär det ska vara?! 

Så just idag är huvudet tomt. Vet inte riktigt om jag orkar tänka mer än på barnen just nu. Läxor ska packas ner i väskor. Kokat vatten ska fyllas i vattenflaskor och frukt ska packas ner i matlåda. 
Efter skolan idag har de hockeyträning så underställ ska packas i en gemensam väska som ska med när jag hämtar tjejerna sen.

På onsdag ska jag till läkaren i Stockholm. CityOrtopedi. Så får vi se vad de säger. Är ganska nervös inför det också. Vad ska de hitta? Hittar de ens något? Samtidigt är jag glad att jag får komma dit. Att någon ens är villig att träffa mig och kanske kan hjälpa mig vidare. 

På torsdag har jag bokat in ett frisörbesök. Dags att bli höst i håret. Det blir några timmar med både klippning och plock av ögonbrynen också. Jag behöver det just nu. 

På fredag är det dags att träffa läkaren på vårdcentralen igen. Min sjukskrivning går ut på söndag. Blir jag förlängd? Ska jag tillbaka till jobbet på måndag trots att jag har ont? Läkaren kan vara knepig ibland. Försöker skämta om vad jag anser är allvarliga saker. Men samtidigt ser jag fram emot att få gå till läkaren. För kanske hittar läkaren i Stockholm något som jag kan visa för läkaren på vårdcentralen. Det vore ju topp!

Men så kommer helgen. Den efterlängtade helgen. Som med både fasa och förväntan ska spendera helgen med att shoppa på Gekås i Ullared. Blir Strängnäs marknad på lördagförmiddag. Shopping på Gekås på eftermiddagen. Hotell i Borås under natten för att shoppa det sista på Gekås innan hemfärd på söndag. 

Nu ska jag dricka upp min andra kopp kaffe och ta och fixa håret på tjejerna. De är strax klara för att gå till skolan. Men de hinner trots allt titta lite tv innan vi ska gå. En lugn morgon för dem helt enkelt! Precis vad vi behöver!
 
1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Hoppas du kan får några svar hos läkaren

2 Bea:

skriven

Förstår till fullo det där att det är fullt i huvudet även om det på papper inte ser så stressigt ut. Men nog tycker jag det verkade rätt fullt där med för dig. Och blandad kompott... Höstfix i håret är ju inte dumt och för en norrlänning som aldrig tagit dig till Gekås så verkar det lite kul också.
Ska hålla tummarna att läkaren i Stkhlm kan ge dig svar 💕
Sköt om dig och skål kompis ☕️

3 M K:

skriven

Men jösses. Hur ska du hinna mellan Strängnäs och Ullared om du ska på marknad också.

Svar: Planen är att komma ner till Ullared senare på eftermiddagen. Bara shoppa några timmar innan vi tar oss till Borås för natten. Och att bara gå Strängnäsmarknad tar kanske 1,5 timme och sen sisådär 4-5 timmar ner :)
Marie

Kommentera här: