För mig, en bra måndag

Trots att min måndag var väldigt oplanerad så har den varit innehållsrik och jag avrundar denna dag som en bra dag! Jag startade med att slå in julklapparna jag köpte på Gekås. 11 stycken julklappar blev det. Dessutom två presenter till tjejernas kusin Lasse som fyller 1 år och ska firas i helgen. Så jag passade ju även på att slå in kusin Lucas presenter som jag hade hemma i hyllan redan men han fyller år nästa vecka.

 
Och eftersom grannens badrum renoveras så håller de på att bila upp golvet just nu vilket gör att det är riktigt jobbigt att vara hemma. Huvudvärk är ju ett faktum, men jag passade på att lyssna på lite julmusik för att slippa lyssna på bilandet i alla fall. För tidigt för julmusik kanske?

Så jag hämtade upp Rickard på hans jobb och tog en lunch på stan istället.

 
Hade ju ingen större lust att vara hemma direkt. Så god lunch och härligt sällskap. Tyvärr kände jag mig lite stressad då han hade en tid att passa på jobbet. Men mätt blev jag. Den där kaffet och kakan får jag ta en annan dag. 

Men att sen då komma hem med presenter. Det gör mig lite lycklig sådär. Just nu känner jag mig ju ganska nere i och med allt runt med jobbet och sjukskrivningen. Jag gör så gott jag kan. Är något jag säger alldeles för ofta. Och jag försöker vara stark. Så då är det skönt med lite uppskattning ibland. Lite unnanden sådär. Det behövde jag! Lagom lyxigt en måndag helt enkelt!

 
Sen blev det ju att hämta tjejerna från skolan. Köra dem till ishallen för hockeyträning. Och som aktiv förälder så gör jag så gott jag kan. Idag lyckades jag knyta 3 par skridskor. Tejpa några benskydd. Fylla på några vattenflaskor. Sen var jag mer eller mindre helt slut i både armar och fingrar. Som tur var så tar ju Rickard över där och jag får åka hem. 

Men så knackad det på dörren. Devin stod full utrustad och ville åka inlines med tjejerna. Men de var ju inte hemma. Så jag kände mig riktigt hemsk då. Jag slängde på mig mina egna inlines och hjälm och åkte iväg en stund med honom istället. Visade glatt upp för lillesyster att vi minsann åkte tillsammans. Tror han var väldigt nöjd ändå, även om tjejerna kanske hade varit ett bättre sällskap.

 
Kvällen är gjord här hemma. Tvätten som blivit torr är vikt och undanlagd. Tjejerna duschade efter träning. Vilja passade på att läsa lite ur sin bok från bokklubben också. Den handlar ju dock om fotboll vilket hon inte är så intresserad av egentligen. Men det går framåt i boken ändå. Och ganska skönt att få sitta ner och bara lyssna på henne en stund.

 
Nu ska jag hämta Viljas telefon (hon ligger i sängen och kikar lite på den) så ska hon också sova. De andra två var tydligen trötta och somnade lite tidigare än vanligt. 

Så denna dag.. Det blev en bra måndag. Nu blickar vi fram mot tisdag. Då står nytt lunchsällskap på min agenda. Det ser jag fram emot! Ha en fin kväll kära ni!
 

Kommentera här: