God morgon lugna tisdag

Det händer inte ofta, men ibland tar jag mig tid till att äta frukost med tjejerna direkt på morgonen. Så idag passade vi på att tända ljus och sitta tillsammans i det lugna och prata lite. Vi pratade mest om frukostalternativ faktiskt. Jag föredrar ju att tjejerna äter havregrynsgröt med frysta bär på morgonen så vet jag att de har fått i sig en bra frukost. Men tjejerna vill ju hellre ha flingor, smörgås och vanlig yoghurt. Men det är sånt vi unnar oss på helgerna. Jag har egentligen lite svårt att få i mig frukost, men en halv portion gröt går ner än så länge. Ska ju såklart öka mängden frukost till mig själv med. 

 
Sen blev alla morgonsysslor gjorda i vanlig ordning och vi kom nästa lite väl tidigt till skolan ändå. Trots att vi följde med Vilja och Meja bort till deras del av skolan. De brukar ju annars gå själva från Ninjas del. Men idag ville Meja och Vilja gå kvar i skolan så att Rickard kunde hämta dem i skolan. Så jag var tvungen att ändra deras tid. Och bara för det så ändrade jag Ninjas tid också. Till det mycket tidigare istället. Så redan klockan ett hämtar jag hem min lilla tjej. Vi hade ett gräl igår så vi båda var ledsna. Så vi ska ta igen det idag tänkte jag. Dessutom ska vi hem till Ninjas klasskompis Eddie och hans familj efter skolan. Det ser hon fram emot!

Men under dagen, innan jag hämtar Ninja, ska jag bara ta det lugnt. Det behövs. I och för sig så tvättar jag just nu men så snart den är klar så ska jag bara vara. Dricka massor med kaffe har jag tänkt och möjligvis åka och kompleteringshandla lite. Om jag orkar vill säga. En en bok i soffan lockar lika mycket det!

Jag önskar er en fin tisdag!
 
1 Bea:

skriven

Jag tvingar i mig frukost, då även jag har svårt att äta direkt på morgonen. Men efter min kollaps för några år sedan så äter jag alltid frukost, något mindre till lunch och middag med familjen.
Här lockar en bok mer idag också, än att bege sig ut och utföra ärenden.
Regnet piskar mot rutan och det blåser. Så bara att se till att det finns något varmt i koppen och en filt att vira in sig i...
Ha en fin tisdag <3

2 Vicki:

skriven

Härligt med en lugn start på morgonen och mysigt att hinna äta tillsammans.

Jag och Ronja äter frukost tillsammans varje dag men de andra de äter de dagar de passar in i deras schema.

Vicki

Kommentera här: