Godmorgon hösten!

Det är en grå och väldigt blåsig dag vi vaknade upp till idag. Min termometer visar 13 grader varmt, men känns helt klart kallare i och med vindarna. Så idag fick tjejerna klä på sig från topp till tå när vi gick till skolan.

 
 
Kan fortfarande inte släppa lyckan av dessa mindre stressiga mornar med barnen. Att få se dem gå så fint tillsammans till skolan. Det får mig att må väldigt gott. Varje morgon. Idag gick vi dessutom lite tidigare så jag hann följa med bort med Vilja och Meja också. På så vis hann jag även sätta upp lappar inför helgens hockeyevent i vår klubb (mer om den infon i ett annat inlägg). Så 5 lappar sitter nu uppe i tjejernas skola!

Jag är hemma igen. Hör hur tvättmaskinen surrar i badrummet. Den bör vara klar snart. Men ännu tänker jag njuta av mitt kaffe innan jag tar tag i den faktiskt. Har inga större planer för dagen idag. Vattna blommor och handla mjölk. Det gråa vädret är ju faktiskt perfekt för massa kaffe och soffmys. Antingen med en bok eller nån serie på tv.n.

 
Men först.. Mer kaffe till mig!
Vad har ni för er idag då?
 

1 Bea:

skriven

Jag ska ta itu med tvättberget som verkar ha förökat sig under helgen när vi var tvungna spara på vattnet och inte kunnat tvätta. Så gör som dig: kaffe mellan varven och sen bara fortsätta...
Ha en fin måndag 🤗

2 M K:

skriven

Jadu tröttdag idag. Och ont ÖVERALLT fast det är ju mestadels självförvållat så jag får inte klaga. Ledig från jobbet så jag tänker inte göra många knop alls.

3 Viktoria Sjöström:

skriven

Skönt när man kan gå med barnen till skola/ fritids 😀. Det har vi alltid med kunnat känns så skönt. Förutom när det är spöregn 😂😂.

När börjar dina barn skolan?

Vicki

Svar: Tjejerna börjar klockan 8 på morgonen och eftersom vi bara bor ca 300-400 meter från skolan så går det snabbt att ta en promenad dit :)
Marie

4 Viktoria Sjöström:

skriven

Skönt när man kan gå med barnen till skola/ fritids 😀. Det har vi alltid med kunnat känns så skönt. Förutom när det är spöregn 😂😂.

När börjar dina barn skolan?

Vicki

Kommentera här: