Helgens någorlunda snygga naglar

"En kvinna är endast maktlös under tiden som nagellacket torkar."

Sen jag blev sjukskriven har jag roat mig med att måla naglarna lite oftare. I och med att jag har ett arbeta när jag använder mina händer hela tiden så slits nagellacket bort riktigt fort i veckorna. Så nu har jag börjat med helgnaglar. Målar naglarna antingen på torsdagskvällen eller fredagsförmiddag med hopp om någorlunda snygga naglar under själv helgen.

Jag har fasnat för Essie's nagellack. Hållbara, lite dyra dock. Och med mängder av spännande färger. I och med jag har ganska diskreta färger på mina kläder och min övriga makeup så kan man alltid spexa till naglarna lite.

Mitt senaste inköp av nagellack från Essie (adlink) fick bli Eternal Optimist. En ganska neutral färg men som ändå ger färg på naglarna. Passar bra nu till helgen då vi inte har några direkta planer. Ännu i alla fall. 

 
Mycket passande min tröja idag också kan jag tycka. 
Gillar att Lyko (adlink) har rabatt på nagellacken just nu. Och dessutom ett stort utbud på färger också. Kan tycka att utbudet i butikerna på köpscentrum är ganska dåliga. Så det gjorde mig riktigt glad att Lyko's (adlink) utbud var större. Eternal Optimist (adlink) blev nummer 19 i min samling, och den blev ju inte den sista heller.

Nu är mina naglar och nagelband ganska skadade. Varför vet jag inte riktigt. Men de har varit sköra. Gått av stup i kvarten trots att jag knappt gjort något. Tips på hur jag får hållbara naglar och fina nagelband?
I vanliga fall är det ganska förklarligt under mina arbetstid, men nu vet jag inte. Därav korta naglar. Kan i och för sig inte ha så långa heller då jag har svårt att få i och ur linserna varje dag. Blir väl kanske en vanesak egentligen, men den tiden får komma sen i så fall.

Nu tror jag helgens naglar är torkade och jag kan börja fixa här hemma igen.
 
1 M K:

skriven

Dels kan det bero på nån brist. Sen tror jag att nagellack ger lite sköra naglar också. Tänker på att det är lösningsmedel i både lack och remover. Då får man smörja naglar o band med fuktgivande o lån fet kräm eller olja.

Svar: Tack för dina tips! Ska försöka låta naglarna "vila" lite från nagellack och removers. Fått något nagelkit från min syster med lite peeling och oljor jag ska använda lite oftare :)
Marie

Kommentera här: