Kaka med kanel

År 2015 succé var väl nog ändå kanelbullekladdkakan. Den blev en riktigt favorit i vårt hem och har bakats många gånger efter det. Enkel kaka som passar när som helst. Att bjuda föräldrar på under ett föräldramöte eller alladeles perfekt som en kaka på självaste kanelbullens dag.

 
I år var inget undantag heller. Kraften till att baka med bullar finns inte riktigt just nu så jag slängde ihop en kanelbullekladdkaka nu på eftermiddagen. Ninja hade ju bjudit över mormor redan igår så fikagäster fick jag också. Ninja var dessutom duktig och hjälpte mig att röra om i smeten och strössla på pärlsocker.

 
Serverat med en klick grädde så smakar denna kaka alldeles perfekt! Sitter i skrivande stund och äter av det som är kvar. Trots att vi var 4 vuxn och 4 barn så tog den alltså inte slut. Men alla åt med god aptit.

Receptet hämtar jag från Lindas Bakskola
Nu ska jag fortsätta mumsa i mig biten innan det får bli kväll här hemma. 
 
1 Anni:

skriven

Tack för att vi fick komma. Det va jättegott :)

2 Anni:

skriven

Tack för att vi fick komma. Det va jättegott :)

Kommentera här: