Måndag och vardag igen

Vilken helg jag har haft. Intensiv men riktigt trevlig, och rolig också för den delen. Men såklart har jag ju saknat mina kottar. Fast och andra sidan så är Vilja så pass duktig på att skicka sms så hon har hört av sig under hela helgen för att fråga hur jag mår och hur vi har det på resan. Och att vi ska handla massa fina saker till henne!

 
Det blev såklart en hel del nya kläder till tjejerna. Som de verkligen blev tacksamma över när vi kom hem och de fick se allt. Så gårkvällen gick till att klippa lappar och märka upp kläder med deras initialer. Och självklart ville de ha på sig något av kläderna vi köpte.

Det blev ju även en hel del julklappar inhandlade också. Tjejernas kusiner är klara, utom en. Så det känns skönt. Köpte inte så jätte mycket till tjejerna i "leksaksväg" direkt, då vi får lägga lite pengar på hockeyutrustning istället i julklapp. Damasker och sånt som går åt men ändå inte märks. De blir ju glada i alla fall och det är huvudsaken.
Lite inredning för lägenheten och mestadels till julen såklart. Jul är viktigt för mig!

Jag är nöjd med helgens resa med shopping. Sov gott på hotellet i Borås gjorde vi också. Åt oss mätta på frukost och sen var vi hemma lagom till klockan sex på eftermiddagen. 

 
Det blev två fulla kundvagnar (då jag är väldigt grym på att packa) till kassan fördelat på två vändor i varuhuset Gekås. Nästa gång ska jag i alla fall ha takbox på bilen så det inte blir så trångt. Och budgeten sprack inte heller tydligen. Så det bör ju innebära att jag kan handla lite mer här hemma då alltså ;) Nja, skämt och sido. Höstskor och vinterkläder står på shoppinglistan så där försvinner pengarna ganska så fort.



Måndag och vardag igen. Jag har lämnat tjejerna i skolan sen en timme tillbaka. Här hemma snurrar torktumlaren första omgången. Det märks när man inte varit hemma på helgen. Konstigt nog växer tvättberget väldigt fort då också. Idag lär med andra ord tvättmaskinen vara min bästa vän och mitt sällskap tills det är dags att hämta tjejerna igen. För sen blir det hockeyträning för tjejernas del innan vi alla stupar i säng tidigt. Vi alla var bra trötta imorse.
Hur ser eran dag ut då?

Ha en fin måndag kära läsare!
 
1 Bea:

skriven

Ser ut att ha varit en trevlig helg ☺️
Jag brukar normalt nästan vara klar med julklapparna innan november, men ser tufft ut just nu: inte en klapp inhandlad! Nåja, det löser sig.
Min dag består av lite tvätt och så + är hundvakt igen.
Ha en mysig måndag ❤️

Svar: Blev bara 11 julklappar denna gång. Men då är jag inte färdig, så det får bli en dag då min mamma kan vakta tjejerna så jag får dra Södermanland runt för att få ihop grejer till dem också!
Marie

Kommentera här: