På jakt efter värmande jackor

Tjejerna går ju ännu i skaljackor, med fleecetröjor under, när de är ute och leker eller till och från affären, träningar med mera. Men vi går ju trots allt mot kallare väder och därför behöver tjejerna en varmare jacka.
Så efter tjejernas basketträning så åkte vi till Tuna Park och tog vi oss en runda.

Vi hittade jackor från märket Warp till Vilja och Meja på Stadium (adlink)

Vilja gillade sin rosa jacka (adlink).

 
Meja grinade lite illa över att ens behöva prova en rosa.

 
Men när hon väl fick på sig en blå jacka (adlink), som hon ville, så blev hon genast mycket gladare och riktigt nöjd med jackan! Tänk att en färg betyder så mycket för Meja egentligen.

 
Stadium (adlink) hade dessutom 25% medlemsrabatt på hela sortimentet så jag kände att det blev ett bra inköp till dem. Tyvärr fanns inte denna parkamodell i Ninjas storlek.

Så jacka till Ninja hittade vi på KappAhl. Och även KappAhl hade 20% på barnkläder så även Ninjas jacka blev ju nedsatt i pris. 

 
Och när hon stod där så fin i jackan och tittade sig i spegeln kunde jag inte annat än att fnissa. Det såg ju trots allt ut som om hon hade åkt till Tuna Park i pyjamasbyxor. Så är inte fallet faktiskt. Haremsbyxor som egentligen bara ska användas på sommaren enligt mig själv. Men ibland bestämmer hon ju själv kläder för dagen.

Det blev tre mycket nöjda tjejer som åkte hem med en varsin jacka. Redan imorgon på hockeymatchen så ville de inviga sina nya jackor. Jag gör dem sällskap i min egna Everestjacka (adlink) från Stadium (adlink)
Vi lär hålla oss varma när v är på vift helt klart!
 

Kommentera här: