Solen

Jag har känt mig lite nere den senaste tiden. Beror väl såklart på allt runt om jobbet och sjukskrivningen. Väntan och ensamheten om dagarna. Men idag skiner solen. Riktigt härligt skönt. Knappt någon vind alls. Så jag betämde mig för att ta en promenad. Svängde förbi ett konditori för att köpa en latte och tog mig en promenad runt en bit av vår å inne i storstaden. 

 
Stadsparken var magisk med alla löv på gräset. Solens strålar och grenarnas skuggor. Där ville jag stanna och bara titta. Men jag gick vidare.

 
Stadsparken byttes ut mot Nybron. Nybron byttes ut mot Hamngatan som svänges av på Kungsgatan för att spatsera ner för Köpmangatan och avslutade på Strandgatan igen där bilen var parkerad. Latten tog slut efter halva promenaden. Idag toppade jag den med lite smak av kardemumma. Lagom höst tycker jag.

Trots att termometern i bilen bara visade 8 grader ute så var det ändå riktigt skönt ute och gå. Och även om ensamheten var tung så kändes det ändå på något vis skönt att gå ensam. Tänka, fundera, filosofera och inte komma fram till någonting ändå.

Och med mina nya skor från Timberland (adlink) så kan hösten helt klart fortsätta leverera väder som dagens väder. Då ska jag promenera mycket. De passar riktigt bra in bland höstlöven.

 
Nu ska jag strax hämta hem mina tjejer. Idag har jag nog saknat dem mer än vanligt. Önskat mig hämtat dem tidigare. Men kanske kan jag hämta hem min lilla kotte tidigt imorgon istället. Vilja och Meja har ju basket så de går ju direkt dit. Sen får jag och Ninja gå ner till Torsharg för att hämta hem dem klockan 17.00. SMHI lovar ju bra väder imorgon också. Då kanske Ninja vill vara ute en stund också! Och kanske vill tjejerna vara ute en stund med mig nu efter skolan också. Det vore mysigt i alla fall!
 
1 lars:

skriven

Låter som en underbar promenad i det vackra höst vädret

Svar: Det var det helt klart :)
Marie

2 Vicki:

skriven

Ser ut som en riktig härlig höstdag! Man behöver solen eftersom man fick så lite av den i somras. Här lyser den med sin frånvaro.

Hur länge är du sjukskriven?

Det var en klänning jag hade på mig. Blev rät bra med färgen i alla fall. Fick för mig att det skulle vara en annan färg.

Vicki

Kommentera här: