Syns vi så finns vi

Samma dag som jag åkte ner till Gekås i Ullared så låg jag och Meja och pratade i sängen. Jag frågade henne vad hon ville att jag skulle köpa. Till svar fick jag; en reflexväst. Och så ett två-pack med Shopkins. Det var det enda hon ville ha. Så det var ju inte så svårt att fixa hennes lilla önskelista.

Och nu förstår jag varför. Hon vill synas. Nu när vi går till skolan på morgonen, det är massor med stressade föräldrar i bilar på väg till skolan för att lämna sina barn. Men vi går, i vår egna takt. Ibland kommer vi en kvart innan skolan börjar och ibland fem minuter innan skolan börjar. Vi tar oss tiden.

 
Men det börjar såklart bli mörkt ute på morgonen. Och idag är ljuset dessutom lite halvskumt. Lite orange-grått på något vis. Typiskt höst sådär. Men tjejerna tog på sig sina reflexvästar och vi gick till skolan. Kände mig dum eftersom jag själv inte har några reflexer, så det står på dagens inköpslista! 

När de väl kommer till skolan så packar de ner sina västar i väskorna. För när de går hem sen så är det ju ljust ute och då behövs inte västarna på. Och ibland tar jag ju bilen till skolan, ifall vi ska någonstans, eller om jag har varit någonstans. Men oftast så går vi.

På väskorna köpte jag en varsin hängreflex också. I form av en smilies. Eftersom väskan täcker ju ryggen på västen så måste de ju synas på något vis.

Nu sitter jag hemma och dricker en kopp kaffe. Har startat torktumlaren och hängt upp lite tvätt. Ska försöka få i mig någon frukost också. Och så mera kaffe såklart!
Vad gör ni idag då?
 
1 Bea:

skriven

Vilka kloka tjejer du har! Jag köpte 2-pack reflexband på macken och igår köpte jag ett packe till. blå/rosa eller gul/grön. Bytte i förpackningarna så systerdottern ska få gul/rosa :) Så behåller jag och sonen de gröna/blåa.
Har just kommit in från en promenad, dock skiner solen så... behövde inga reflexer.
Kaffe på det och sen ta ur torktumlaren.
Ha en fin dag <3 Kram

Kommentera här: