Throwback vs nu

Sida vid sida. Tillsammans! Det är något magiskt med tjejerna. Något där som jag inte kan se eller sätta ord på. Men jag ser det samtidigt och samtidigt kan jag sätta ord på det. Syskonkärlek.

Redan när Meja föddes, 15 månader efter Vilja så har de alltid varit vid varandras sida. Dag ut och dag in. Sällan är de ifrån varandra. Och om de nu är ifrån varandra så hittar de snabbt varandra igen.

För de är ju trots allt pseudotvillingar (syskon som föds inom 18 månader). 

 
2011. Hand i hand. Mot framtiden. Tillsammans. Sida vid sida.

 
2017. Hand i hand. Mot framtiden. Tillsammans. Sida vid sida.

Det är magiskt.

I år får de dessutom göra premiär tillsammans i Linden Hockey's flickor A lag. Meja på dispens, men tillsammans! Även i år får Meja spela basket med Viljas skolbasket. Även där på dispens för Meja, men tillsammans! 
Det är två starka tjejer. Tillsammans blir de ännu starkare. De stärker varandra ♥
 
1 Bea:

skriven

Jag och syrran är nästan pseudotvillingar - ca 19 månader emellan oss. Även om vi är rätt olika på alla sätt och vis, så har vi alltid funnits där för varann. Hon försvarade mig då jag mobbades i skolan, jag försvarar henne nu när ”alla är dumma med henne”.
Syskonkärlek ❤️

Kommentera här: