To the dark side

"Love yourself first and everything else fall into line. You really have to love yourself to get anything done in this world." - Luciell Ball
Ett steg i taget så når jag även dit. På något vis ka jag bli min egna bästa vän.

Dagens besök hos frisören var helt klart något jag verkligen behövde. Speciellt när reget stod som spön i backen och sommaren långt bakom mig. Det ljusa skulle bort och ersättas med mörkt.

 
Hemskt utväxt (mitt hår växer som ogräs), osminkad och ögonbryn som absolut inte var fixade på väldigt länge. Det kändes ju en aningen lite obekvämt att gå in hos frisören då. Men jag klev ju ut därifrån betydligt snyggare, enligt mig själv i alla fall. Och det är ju huvudsaken. Besöket tog lite drygt 3 timmar. Färgningen tog sin lilla tid i och med utväxten och det blonda håret. Därefter ögonbrynsfix. Klippning, endast några centimeter i och för sig. För att sedan avsluta med lite styling. Herregud vad mitt hår luktar gott nu!

 
Nackdelen med att bli mörkare på hösten är ju att huden ser betydligt blekare ut också. Kan i och för sig också bero på bristande sol de senaste tiden hos oss och att jag lämnade blodprover igår och inte tagit några järntabletter. Men det ligger en till kvällen och väntar. Så kanske behöver jag ta mig in till stan och sola lite grann ändå. För att få upp en grund i alla fall. 

Nu väntar frisörbesök i december nästa gång. Men några besök för ögonbrynsfix blir det nog i alla fall innan dess! Jag ska ta hand om mig. Det behövs! Jag måste må bra för att familjen ska må bra helt enkelt! 
 
1 Bea:

skriven

Men guuuuud så fin du blev 😃🤗😘 Like a moviestar 🌟

Svar: Men tack du 😘
Marie

2 M K:

skriven

Jag går i hårfixartankar men vet inte om jag ska bara klippa och hur jag ska klippa.

Svar: Det är svårt ibland att bestämma sig. Jag behövde nytt nu när jag känner mig lite nere. Och det blev nog bra också :)
Marie

3 M K:

skriven

Klart det blev bra. 👍

4 M K:

skriven

Klart det blev bra. 👍

Kommentera här: