Där jag är trygg

Sedan jag föddes har jag varit trygg i hennes famn. Som barn nummer 5 i skaran har hon haft ett stadigt tag om mig och min uppväxt. Hon, som är mormor till mina tre fantastiska barn, fyller år idag. Och jag har inte få ur mig hur mycket jag vill fira henne. 59 år ingen ålder att fira. Men i hennes famn är jag trygg.

 
Det spelar ingen roll om det var för 31 år sen (7 semptember 1986 som bilden är tagen på) eller om det är idag, så känner jag en sån trygghet i min mammas famn. 

Det går inte att beskriva hur tacksam jag är över att ha min mamma. Att jag kan ringa henne, närsom på dygnet, och få den hjälp jag behöver. Hon ställer upp med kort varsel, jag kan i princip kasta in barnen samtidigt som jag springer. För hon finns där. Hon ställer verkligen upp för allt jag behöver. Och det är jag ovärderligt tacksam över!

Ikväll ska hon firas. Med mig och mina syskon. Vi har bokat bord på restaurang och bjuder på kvällen. För vad köper man egentligen till en som faktiskt har allt? När jag frågade Vilja vad vi skulle köpa så fick jag till svar; "bBlommor och choklad. För det köper man till en kvinna." Så ja, mamma/mormor fick ju såklart en bukett blommor och en liten chockladkaka också när vi firade henne i söndags. Men ikväll, med sina 4 barn blir det god mat. Det är var hon får. Hon får våran tid. Den är minst lika ovärderlig som all den tid hon ger oss. 

"You raise me up, so I can stand on mountains
You raise me up to walk on stormy seas
I am strong when I am on your shoulders
You raise me up to more than I can be"

Grattis mamma på din 59.onde födelsedag! Jag älskar dig ♥

 
1 Bea:

skriven

Grattis till din Mamma och till dig som har en fantastisk Mamma <3
Min/vår Mamma fyller 69 år i december och hon är kvinna - så tack, Vilja! Nu vet vi vad vår Mamma ska få när hon fyller år *fniss*

2 Vicki:

skriven

TACK!

Vad härligt att fira mamma ute! Vad blev det för gott? Bor hon nära dig? Var det ni syskon eller barnen var också med?

Ha en trevlig kväll,Vicki

Svar: För min del blev det en fläskfilé med lite goda tillbehör. Min mamma bor kanske 50 meter ifrån mig och det värderar jag väldigt mycket! Det var bara vi syskon som var ute och åt. Barnen fick stanna hemma denna gång :)
Marie

3 Days by Johanna:

skriven

Så lika du och din mamma är varandra! :)

iaf när du var liten och du nu :)

Grattis till din mamma <3

Kommentera här: