Den lugna morgonen

Jag älskar att ligga kvar i sängen en stund på morgonen och njuta av min allra första kopp kaffe för dagen. Sakta får kroppen vakna upp och lederna i bårde armar och händer får mjukna upp. Att jag ligger och hör hur tjejerna leker fint tillsammans. Det mår jag bra av!

 
Idag satt de tillsammans i köket. Meja och Ninja satt och målade i Ninjas målarbok tillsammans. En varsin sida och turas om med färgpennorna. Vilja satt och skrev i sin dagbok. Älskar att hon skriver. Jag började också med dagböcker när jag var i den åldern. Även om det inte är en direkt dagbok, som när man bli äldre, så skriver hon. Och det är viktigt att skriva. En bra grund för det skriftliga språket.

Det värmde mig att se tjejerna i den lugna stunden. Ingen stress eller så. Jag kunde i lugn och ro göra i ordning deras havregrynsgröt och snällt plockade de undan när frukosten var klar.
Nu sitter de klara för dagen i soffan och tittar tv. Vilja och Meja klädda i gympakläder då det är friidrottsdag i skolan idag. Så jag ska skriva klart detta bara så ska jag packa ner deras matsäck. En varsin Propud, en frukt och en varsin festis. Vattenflaskorna får de fylla på när de kommer ner till idrottsplatsen. Det blir en bra dag för tjejerna. Som sedan avslutas med en timmes undervisning i finska. 

Idag ska jag själv bara kurera mig. Har en hemsk huvudvärk faktiskt. Ska försöka hinna handla också innan tjejerna ska hem igen och vi tar helg!

Ha en fin fredag kära läsare!
 
1 norrbotten emma:

skriven

ha en fin fredag

kramis

Kommentera här: