Fredagsfeeling med tankar om blommor

 
Jag tänker tillbaka på mitt senaste besök i Stockholm. Utsikten från hotellrummet på Haymarket  Rakt ner på Hötorget. På morgonen då försäljarna kom med sina varor. Blommor. Mänger av olika blommor i flera vackra färger. Tänk att få plocka ihop sin egna bukett en fredag och bära hem. Bära hem över kullerstenar och ha den där fredagsfeelingen. Middag med barnen och kvällsmys till de somnar. För att själv ta ett glas vin och njuta av blommorna. (Snälla ta mig tilbaka dit snarast och låt mig få köpa hem en bukett blommor dessutom. Varesig det är på en tisdag eller på en fredag).

Riktigt så har jag det inte. För min del fick det bli en färdig bukett från en av stadens blomsterkedjor. Men jag tycker än dock att de lyckades få ihop buketten riktigt fint. Så lite fredagsfeeling blev det ju trots att den betalades och jag gick ut och satte mig i bilen, på en parkering. Nästan samma tänker jag. Nästan samma.

Men när jag vid senare tillfälle åkte genom min stora stad så upptäckte jag att på smörtorget (som det lilla torget heter) fanns det någon som sålde blommor. Inte lika stort och mycket som de i Stockholm, men det fanns. Synd (eller tur) att jag körde bilen ensam och inte kunde titta noggrannare på blommorna, för då hade jag säkert hoppat ur bilen och köpt mig en till bukett. Kanske inte så ekonomiskt.

 
Hemma i vardagsrummet står i alla fall min riktigt fina bukett och väntar in middag och kvällsmys med barnen tills de somnar. Och kanske blir det ett glas vin när barnen somnat. 

 
Helt klart ett måste med en bukett färska blommor. Varje fredag. Det är fredagsfeelings på topp!
 
1 jannice:

skriven

Jag älskar färska blommor! De gör en lite lyxklig på något vis=)

2 M K:

skriven

Drömde om blommor i vas inatt. Troligen för att jag läste det här inlägget innan jag la mig.

Svar: Hoppas att det var en fin dröm i alla fall ;)
Marie

3 M:

skriven

Hahaha mja, jag höll i ett knippe gräs som jag sakta skar ner till kortare och kortare och när jag var nöjd skulle de sättas i en vas. Då var det en blombukett och jag hade skurit bort för mkt så de hamnade för långt ner i vasen. Jag hann börja tänka att jag skulle leta fram en annan vas men sen minns jag inget mer.

Kommentera här: