I mitt egna lilla lugna

Stundom sköljer ångesten över mig för en stund. Ångest över att jag inte är ute och jobbar med mina kollegor. Jag ser löven falla till marken och kan känna fantasi-smärta i rygg och axlar efter ha burit runt på en lövblås på ryggen en hel dag. Det är ju en hel del löv som ska upp från backen i jobbet. Just nu slipper jag ju det, men är livrädd att jag ska tillbaka och få ondare igen. Nu när smärtan väl börjar släppa lite.

Men jag hänger inne idag. Var och åt frukost på Amarant med en väninna. Skönt att bara få prata om allt och ingenting. Men det var samtidigt skönt att komma hem igen.

 
Känner mig urrig och tänker krypa ner i soffan under en filt och läsa i min bok. Njuta av min rosa höststjärna som jag köpte på Ica Maxi igår. Den är riktigt fin och passar bra hemma hos mig!

 
Sen blir det lunch på W.A.P idag innan det sen är dags att hämta hem mina tjejer. Vilja har basketträning, men förra veckan knorrade fritidspersonalen över att Vilja var kvar på fritids fram till att träningen skulle börja (hon ville ju gå med sina vänner från skolan dit) och Meja blev hämtad tidigare. Så Vilja får gå ner till träningen hemifrån istället. Tur att det är så pass nära. Kanske vill Meja och Ninja följa med ner och titta lite också. 

Men nu blir det att göra lite kaffe och läsa i boken! 
Ha en fortsatt fin torsdag kära ni!
 
1 M K:

skriven

Det var en grinig personal må jag säga. Jo förvisso kanske de tycker om du är hemma att barnen ska hem o inte uppta en plats men liite smidighet får de väl ändå lov o ha. De ska väl ändå se till barnens bästa o om hon mår bättre av att gå kvar o äta mellis där o sen direkt till träning så ... psykosociala aspekten ska inte bortses ifrån heller kan jag tycka liksom.

Kommentera här: