Innan morgonen börjar

Det sköna med att tjejerna har lite senare hockeyträning idag är att jag kan ligga kvar i sängen och filosorera en stund till. Med en kopp kaffe och datorn i knät. Tjejerna leker i Viljas rum med Barbie's.

 
Nackdelen med att ligga här och stirra på den nytapetserade väggen gjorde att jag fick helt nya idéer också. Vilket kanske inte är så jätte bra. För meningen var ju att sängen skulle stå där men nu när sängen står tillfälligt mot andra väggen igen gjorde jag att jag trivdes rätt så bra så. Och fick helt andra tankar om hur jag vill ha det i sovrummet. (Nyansen på tapeten gör sig inte rättvis på bilden. Taklampans sken ger en svag gul nyans därav går tapeten åt det bruna hållet, men så är det inte egentligen.)

Så det är nog lika så bäst att kliva upp och göra frukost till tjejerna innan jag ångrar mig en gång till.
Idag blir det veckohandling nu på förmiddagen och strax vid 11 beger vi oss till ishallen för hockeyträning. 

Vad ska ni ha för er denna söndag då?
 
1 Bea:

skriven

Åh... när det blir så...! Ska man göra om allt? Gå på första idén? Jag brukar gå på första idén och tänka: den andra idén får vänta på sin tur.
Här blir det inte många knop idag tror jag. Tänkte gå och rösta, då sonen får rösta för första gången... men kyrkovalet, hur kul ä de tycker väl han. Vi får se.
Ha en fin söndag 🤗

Svar: Faktiskt nog så blir den andra idén en aningen billigare faktiskt ;) Så får nog köra på den ändå. Och jag tror nog att den idén blir det bättre.
Ja just ja. Kyrkovalet. Det hade jag totalt glömt bort.
Marie

Kommentera här: