Jakten på den perfekta kaffebryggaren

Finns den perfekta kaffebryggaren? Jag är nämligen på jakt efter en ny. Jakten har pågått ett tag och jag har inte hittat den rätta ännu.

Jag fastnade för OBH Nordicas Legacy Light men så snubblade jag över andras recentioner och upptäckte att själva kannan inte går att diska i diskmaskinen, Jag som är lite lat av mig vill gärna kasta in kannan i diskmaskinen med jämna mellanrum.

Så jakten fortsätter. Har ni några förslag?

Jag är inte ute efter en kapselmaskin. Det fick jag av Rickard i julklapp för några år sen. Den användes flitigt första halvåret. Sen har den bara stått på bänken och tagit plats och samlat damm. Så den ställde jag in i skåpet i somras.

Har ju såklart hört att Moccamaster är kaffebryggarnas gud. Och läser det även bland recentionerna. Men är det någon som tycker dne är mindre bra? Den är ju lite dyr i inköp, men jag dricker (kanske för) många koppar kaffe om dagen. Så i slutändan kanske det är värt med en dyrare. Även finns den ju i många läckra färger, men mitt svart/vita kök får förbli svart/vitt, så en svart kaffebryggare får det ju helt klart bli.

 
Idag har jag en enkelt bryggare från Borsch, men vattennivå-visaren början suddas ut lite så det blir svårt för barnen att hitta rätt mått. Så den nya bryggaren bör vara relativ enkelt att hantera för mina kottar (som inte är så jätte små längre).

Så.. Ge mig tips på en bra kaffebryggare som får mitt kaffe perfekt. Jag är trots allt en småbarnmamma med många aktiviteter som måste ha mitt kaffe!
 
1 Bea:

skriven

Jag köpte min första (!) bryggare i somras. Kokat tidigare + haft kapslar. Valde en Electrolux som har timerfunktion. Scrolla på mitt Insta så hittar du den 😎 Tror den fanns i svart åxå. Kanske inte vad du söker, men jag tycker den varit bra hittills.
Lycka till ☕️

2 Anonym:

skriven

Moccamaster 🙌👌 kan jag rekommendera skarpt!

Kommentera här: