Kaos i sänghalmen

Okej, riktigt så illa är det ju inte. Men nästan.

Jag fick kaffe på sängen strax vid klockan sju imorse av Rickard. Hans kompis skulle nämligen komma och börja tapetsera sovrummet vid klockan åtta. Så första koppen kaffe var lite lagom stressig.
Men Rickard fixade till så sängkläderna hamnade i soffan och sängen stod på högkant i sovrummet.

 
Nu är det ju bara 1,5 vägg som ska tapetseras om. Så cirka 7 våder ska upp. Det går förhoppningsvis fort. Hoppas jag. Annars vet jag inte vaer jag sover då det saknas draperier i vardagsrummet. Hotell kanske?

 
Men jag ser fram emot att fräscha till sovrummet. Behöver till IKEA och köpa nu gardinstång. Den som ingår i lägenheten har gjort sitt eftersom den suttit där sen det byggdes. Typ 60-talet.

En ny tavla har jag också spanat in från Desenio. Som jag vill ha över sänggaveln. Den vägg som nu tapetseras. Men jag ska suga på karamellen en stund till.

Och nu medan kompisen spacklar väggen så hinner jag i lugn och ro både njuta av kaffekopp nummer två och tre
Resultatet får nu se vid ett senare tillfälle. När allt fix är klart också. Men resultatet kommer bli riktigt bra!
 
1 Christer Holm :

skriven

Vi håller på med exakt samma sak plus att vi byggt ett extra sovrum. De tär så kul att se något växa fram..

Kommentera här: