Mer shopping än planerat

Som jag skrev i mitt förra inlägg så skulle jag enligt min to-do-list köpa ett par nya byxor till mig själv idag. Så blev ju inte riktigt fallet. Det blev två par nya byxor och en ny tröja. Verkar ha hittat modellen jeans som passar mig bra och som är skapligt bra för plånboken också. Så det blev ett par mörkblåa och ett par mörkgråa. Svarta i den modellen har jag sedan tidigare.

 
En härlig skön tröja att värma mig i nu när det blir lite kallare. Finns även den i fler färger, så kanske ska jag unna mig det också. Vi får se. Ska fundera på det en stund till i alla fall. 

Och så blev det visst ett nytt nagellack också. En härlig höstfärg i lite brun/röd nyans från Essie. Angora Cardi heter färgen och den passade mig riktigt bra tyckte jag. Synd bara att jag verkar lida av nån vitamin/mineral-brist då mina naglar flisar sig och går av hur lätt som helst.

 
Men smörja nagelbanden och få i mig lite nyttigt får stå på min to-do-list varje dag ett tag framåt så kanske det blir fason på naglarna också.

Blev även en ny mascara som inte är vattenfast. Vill ha en snabb och smidig mascara under veckorna då kraven inte är så höga på mig själv. Och då är det jobbigt med en vattenfast. Jag fick ju en vattenfast av min syster i present som jag gillar. Det får bli min helg-mascara.
Och så råkade en ny bh följa med ner i shoppingbagen också. Det är nog det tråkigaste som finns att handla tycker jag. Men ett ont måste för den delen också.

Så totalt blev det ju mer shopping än jag hade planerat. Men samtidigt så kändes det bara så bra när jg promenerade ut från Tuna Park med min påse med nytt till mig själv. Mådde för en stund riktigt bra!


Nu ska jag fortsätta med maten. Vilja kommer hem om en kvart efter att ha tränat basket och då vill jag gärna ha maten klar så vi hinner med allt annat som behöver göras i eftermiddag!

Trevlig eftermiddag!
 
1 M K:

skriven

Skulle också behöva köpa nya byxor men plånboken tillåter inga sådana utsvävningar just nu.

2 Isabell Hedberg:

skriven

Perfekt höstfärg på nagellacket! Superfint verkligen :D

3 Anonym:

skriven

Det är du värd

4 Vicki:

skriven

Snygg färg på nagellacket!!

Härligt när man hittar kläder till sig själv som sitter bra.

Trevlig helg,Vicki

Kommentera här: