Träningsmatch för tjejerna

Idag ska Vilja och Meja spela sin första träningsmatch för säsongen. Så vi ska styra bilen mot Södertälje om lite drygt en timme. Ninja är ännu för liten för att spela match, men får hoppas det blir någon match i slutet av säsongen då alla tjejer får vara med. Nästa år bör hon kunna gå på dispens. 

 
 
Tjejerna är laddade och strax ska jag fixa till havregrynsgröt till frukost. Och sen stanna till på affären och köpa mellanmål. Det vart helt omöjligt att handla på Ica igår då det var en massa jippon och hela butiken var i ett enda kaos. Så stannar på vägen till ishallen och handlar till tjejerna, så ska vi packa in utrustningen också.

Det positiva med att det bara är två av tre tjejer som ska spela är att utrustningen (de två backarna) får plats i bagaget på bilen utan problem. Jobbigare blir det när de är alla tre som ska spela på bortais. Lär behöva byta in min bil snart. Men då blir jag så extrem istället och vill ha en Amarock.

Nu önskar jag er en trevlig söndag. Jag ska frysa i en ishall i Södertälje. Också lockande på sitt vis!
 

Kommentera här: