Veckans start

Starten på denna vecka känns ki väldigt grå där ute. Termometern visar 13 grader och det är inte ens skönt att vara ute. Men promenaden till skolan blev ju gjord i alla fall, så det känns skönt!
Tjejerna lämnades klockan åtta och ska hämtas klockan ett. 

Och däremellan ska jag hinna med lite grann tänkte jag.

 
Disken och tvätten är ju fixad. Och så är sängen bäddad. Men så hamnade jag här, med veckoplaneringen framför mig. Den är full som vanligt ungefär. Som det ser ut nu är så söndagen ganska lugn för oss. Annars kommer alla dagar vara fulla.

Idag är det dock bara hockeyträning för tjejerna. Redan klockan 16.00 går de på is. Tjejerna är sen inte hemma fören runt halv sex, då ska de duscha, ätas mat och göra första läsläxan. Eller ja, läxan gäller bara för Vilja som får hem veckans läxa idag, Meja får sin imorgon.

Sen är det lagom att gå och lägga sig för både tjejerna och mig. Igår somnade jag redan innan klockan 21. Men det var en seg dag med kyla från ishallen och stök här hemma med tvätt, plock och matlagning.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe. Står på planeringen att jag måste komma ihåg att lämna tillbaka böckerna på biblioteket. Så det tänkte jag passa på att göra nu när jag ändå ska iväg och handla lite. Eftersom tjejerna ska ha mellis hemma idag och det hade jag ingen tanke på igår när jag handlade. 

Hur ser eran dag ut idag då?