Årets första löprunda, hennes första kilometer

Årets första löprunda är nu genomför för min del. Kanske lite väl sent med tanke på att jag i januari gick med på att ställa upp i ett lag för Vårruset i Västerås som är i slutet maj. Kanske lite sent att börja träna inför det nu? Jag har ju en månad på mig. Önska mig lycka till!

Men jag var inte ensam på min första löprunda. Lagom ringrostig i löpstegen tog jag med mig Vilja som moraliskt stöd (och kanske en anledning till att få springa en väldigt kort sträcka). Vi siktade på kilometern i alla fall. 

 
Och med en extra sväng innan vi tillslut kom hem så hade vi genomför vår första löprunda tillsammans. Hennes första kilometer.

1,22 kilometer på en tid av 10 minuter (varken lång sträcka eller många minuter) lyckades vi landa hemma på vår uteplats alldeles trötta. Meja, Ninja och Rickard hejade på oss den sista biten.
Benen på mig själv värker men jag känner en glädje. En glädje av att få ha sprungit tillsammans med Vilja för första gången. 

Nu vill hon springa mera. Redan i morgon vill hon springa. Ja, vi får väl se om hon har något värk i morgon. Men och andra sidan är hon faktiskt bra tränad i grunden så. Hon orkar nog. Svårare för min del.
Dock behöver vi köpa bättre löparskor till Vilja. Hennes gamla trotjänaste till gympaskor till skolidrotten har gjort sitt och behöver därför införskaffas nya. Bra löparskor. Kanske får bli morgondagens projekt!

1 km på 10 minuter. Bra jobbat va? (läs med ironi) Jag ska springa 5 km på Vårruset. Och om jag räknar 10 minuter per kilometer.. Ja, ni kan ju räkna själv. Vet människor som springer milen på den tiden. Nu är det träning som gäller! Vilja är på. Hon får bli min stöttepelare under denna resa! Vilken tjej jag har!

Återigen. Önska mig lycka till! Jag är trots allt på väg mot mitt första lopp någonsin.
 
1 M K:

skriven

Planen är att jag också ska springa vårruset. Jag har tagit en löprunda i år. 2 km blev den. Sen blev jag rasslig o har inte känt att det gått.

Svar: Jag ångrar mig lite att jag är anmäld. Vill gärna hoppa av på grund av dålig förberedd träning (bara hålla tummarna att armarna inte är för jävliga den dagen). Men i och med att jag är anmäld i ett lag om 6 personer, så måste jag ställa upp. Och runt tänker jag ju ta mig, även om jag så kommer gå!
Marie

Kommentera här: