En solig dag med krasslig tjej

Varje morgon får jag kaffe på sängen utav Rickard, idag var inget undantag. Dock gick han sen in och hämtade upp en liten Ninja som hade huvudvärk. Hon bäddade ner sig i sängen mellan oss och jag kunde dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro. Men någon skola för hennes del blev det såklart inte, och inte heller något jobb för min del. Och i sängen låg vi till strax innan åtta. Då vi gick upp och fick i oss frukost och Alvedon för Ninjas del.

 
Sen kröp jag upp i soffan med en kopp kaffe och en bok jag köpte på bokrean. Har totalt tappat läsningen, men nu ska jag försöka komma igång igen. Solen sken in i vardagsrummet och Ninja tittade på tv.

Strax därefter gav sig Alvedonen ifrån sig verkan och Ninja blev lite piggare. Vi kom iväg och handla, då vi inte hade något hemma och min plan var ju att handla efter jobbet. Men lagom efter lunch kröp en hängig Ninja ner i Viljas säng och började titta på film via Apple-tv. 

 
Själv gick jag ut i solen och fortsätte läsa min bok. Solen värmde på riktigt bra och jag tror nog att jag fick mig lite färg i ansiktet och över bröstet, då jag satt i bara linne. Som jag älskar vårsolen!

När Rickard kom hem med Vilja och Meja från deras basketträning så lagade vi middag. Han grillade så jag passade på att sitta ute en stund till. Ännu skiner solen på vår uteplats, men sakta men säkert går den ner över hustaken. Enligt SMHI ska det bli riktigt bra väder imorgon också. Tur att solstolarna är hämtade från Rickards föräldrar idag. Så jag lär finnas ute imorgon också. Med en Ninja som fortfarande dras med huvudvärk. Får hoppas dock att hon är bättre imorgon, men får vara hemma från skolan ändå. 

Önskar er en trevlig torsdagskväll!!
 

1 Bea:

skriven

Jag skulle åxå vilja ha kaffe på sängen innan jag kliver upp... men inte 05.00! Fast det är då sambon åker - så bara välja: 05.00 eller efter jag klivit upp 😎
Krya på Ninja ❤

Svar: I vanliga fall ska ju jag också upp tidigt. Så då väcker han mig 05.15 så kan jag ligga och gosa med kaffet till i alla fall 5.40 då jag måste kliva upp. Och just den stunden vi kan dricka kaffe och bara prata på morgonen är guld värd!
Ninja är pigg idag. Vilket jag är väldigt tacksam för. Då leker hon bättre ensam. Annars sitter hon gärna fast på mig!
Marie

2 Viktoria:

skriven

Det är riktigt härligt och skönt väder. Helgen ser ut att bli underbra men hos oss skall det bli kallare lördag & söndag men ändå sol.

Har all snö försvunnit hos er med?

Ha en trevlig helg,Vicki

Svar: Idag säger SMHI att det ska bli upp till 24 grader hos oss. Men till helgen landa mellan 13 och 17 grader. Sol ändå!
All snö är borta. Möjligt att det ligger kvar i snödrivor där kommunen tippar sina snölass. Men gräset växer, så när som på att det är dags att klippa det för första gången!

Trevlig helg!
Marie

Kommentera här: