Ledighet, vardag och mera ledighet

Denna helg spenderade jag och Rickard tillsammans med mina systrar med respektive och så mamma. Vi hade en shoppinghelg i Ullared inplanerad sedan länge. Och shopping blev det. Väldigt mycket. Dock dålig utbud med kläder till Vilja och Meja, så vi fick lägga fokus på annat istället.

 
Taggade att shoppa efter ett par timmar i bilen. Anni och Eric åkte med våran bil medan mamma åkte med Linn och Henrik. Sen blev det övernattning på hotell i Borås och middag på restaurang. För resan var ändå ett sätt att gratulera Anni som fyllde 30 år tidigare i april. 

Det var tre glada tjejer som blev lämnade här hemma igår av sin farmor och farfar. Lite nya kläder, lite nya leksaker och såklart sin mamma och pappa hemma igen. Nu ska jag inte åka iväg utan tjejerna på väldigt länge har jag bestämt! Ska jag någonstans får de snällt följa med. 

Lagom när allt var uppackat igår var det dags att duscha och läsa saga. Det var ju trots allt dags för skoldag för Vilja och Meja idag.

 
Läste en riktigt bra bok för tjejerna igår. De kände igen sig i mycket. Fick tänka till lite vad de olika termerna betydde. Helt klart en bra bok för enligt dem.

Sen somnade de gott. Jag och Rickard fick kaffe på sängen av Meja och Ninja kvart i sju imorse. Jag hade dock ställt klockan på sju eftersom det var skoldag, men vi andra var ju lediga. Men även om dagarna inte är de andra lika ibland så är tjejerna helt fantastiska. Så tjugo i åtta cyklade Vilja och Meja iväg ensamma till skolan. 

 
När de väl kom hem klockan ett så blev det ju faktiskt ledighet för dem igen. Så vi tog oss en promenad till Apoteket och köpte nytt omläggningskit till Mejas brännskada. Och på hemvägen tog vi en omväg då vi passade på att köpa en varsin glass. 

Nu är tjejerna ute och leker trots att det är lite grått och kyligt. Rickard ligger i soffan och läser och jag ska fixa med tvätt. Snart är det dags att göra i ordning för dagens grillning, då vi bjuder över mamma på middag. Sen får vi allt se om det blir någon brasa för våran del. Möjligt en promenad till Holmberget för att köpa lite lotter (om det finns). Ja, kvällen visar sig!

Önskar er en trevlig valborg! Nu är våren kommen!
 
1 Bea:

skriven

Glass är åxå bra mot brännskador ❤
Hoppas ni får en trevlig Valborg!
Kram

Kommentera här: