Solen och lunchsällskap

Det var helt klart svårare att kliva upp imorse. Ninja ville absolut inte kliva upp och suckade djupt för att det var för tidigt. Ja, tio i sex är för tidigt egentligen för att släpa upp tjejejerna. Men hon kom upp när jag gick iväg och väckte Meja och Vilja.

Redo för dagen tio över sex gick vi mot bilen. 
Idag var det lättare på jobbet. Jag vet ju vad jag ska göra den kommande tiden. Så jag bytte om till arbetskläder ohc tog min bil ut till Torshälla igen. Går igenom lekparksutrustning inför den kommande säsongen. Ganska kul faktiskt.

Men sen hinner jag ju lagom hem och äta lite och fixa med lite vardagsbestyr innan jag styr bilen till Rickards föräldrar för att rasta hundarna. Idag tog jag med mig en sallad från affären. Så efter vår runda i skogen bakom huset så satte jag mig på uteplatsen och åt min sallad.

 
Q tiggde bara lagom. Just denns bild ligger han ju fint och tittar efter ett löv som blåste iväg. Men annars var jag fullt upptagen med att hålla honom bort från min mat. Men det var riktigt mysigt ändå. Att ha lunchsällskap, för det är nackdelen med att Rcickard är iväg. Vi burkar ju annars kunna äta lunch ihop nästintill varje dag. För annars äter ingen av oss. Att dessutom få vara ute i skogen i lite drygt en halvtimme i detta härliga solsken gjorde mig på riktigt bra humör. 

Jag hann prata både med Rickard och hans pappa i telefonen innan jag äntligen fick hämta hem Ninja från skolan. Nu väntar vi in Vilja och Meja så är det sen dags att fixa med mellis. 

Jag väntar dessutom telefonsamtal från vårdcentralen. Har landat efter käftsmällen igår så nu har jag nog energi till att ta tag i massa saker runt om också!

Men i väntan på samtalet så tänker jag gå ut på altan och dricka en kopp kaffe i solen!
 
1 Bea:

skriven

Åh, så fin (och duktig) vovve <3 - som tittade bort lagom till fotot togs och således inte ser ut att tigga *hihi*
Såg riktigt mysigt ut där du sitter :)
Hoppas ni får en fabulous dag!
Kramizar

Kommentera här: