Tillbaka till vardagen

Vilken fantastisk helg jag har haft. Kändes lite som om semestern fortsatte i två dagar. Men nu är vi tillbaka till vardagen och allt ska flyta på som vanligt igen.

 
Önskar dock att det var lika härligt väder ute idag som i lördags när denna bild togs, men istället är det grått och regnigt!

Idag är det min sista dag som sjukskriven 100%. Imorgon är det tillbaka till att arbeta 25% vilket är med blandade känslor. Men förhoppningsvis ska det gå bra!

Jag lämnade tjejerna i skolan klockan åtta idag. De är uppsatta på fritids till halv fem idag då jag kanske kan behöva åka in till jobbet under dagen för att prata med min chef. Det vet jag ju inte ännu. Men i alla fall. När jag väl hämtat upp tjejerna från skolan så blir det raka vägen till Hällby då Ninja har basketträning mellan klockan fem och sex. Sen hem och fixa med kvällsmat, läxor och så vidare. 

Det är nämligen så att jag är ensam med tjejerna enda fram till torsdageftermiddag då Rickard åkte iväg på utbildning med jobbet idag. Men efter lördagens energikick så kan jag inte annat än att känna mig som en super woman som klarar precis allt jag ställs för! Tänk att vara mamma till tre barn är så himla enkelt. Trots att livet kör ihop sig vissa dagar. Ni som följer mig på Instagram och tittar min storie förstår vad jag menar efter lördagens alla händelser! Mäktigt!

Men nu ska jag ju då försöka roa mig hela dagen här hemma. Ligger ju galet efter med tvätten från semestern och så ska väl kanske påsken packas ner och dammsugaren ska få sig en vända också. Så jag har ju att göra, trots att jag helst bara vill krypa ner i sängen och må gott för en stund!

På återseende!
 

Kommentera här: