Vi flyger till Gran Canaria

Det här med att åka på semester utan barnen var bland det jobbigaste vi har gjort. Även om vi nu njöt fullt ut och rådde om varandra, så hade vi ju trots allt ändå ångest över att barnen var hemma. Så redan då bestämde vi oss för att boka en resa tillsammans med barnen i sommar.

Och det var ju inte det lättaste att hitta en sommarsemester under högsäsong när familjen dessutom består av två vuxna och tre barn. Vi var nere hos resebyrån i förra veckan. Då hittade vår kontakt en bra resa, inom vår budget, till Side i Turkiet. Allt lät så underbart med Lollo och Bernie också för barnens skull. 

 (bild lånad från Ving.se)

Men så kom vi hem och allt började lägga sig. Rickard pratade med lite kollegor och jag; dum som jag var googlade förstås. Och då ångrade vi oss lite. I och med oroligheterna i Syrien och så vidare. Dessutom läste jag kundrecensionerna om hotellet och det var ju inte på topp det heller. Så Rickard ringde tillbaka till vår kontakt i måndags och sa att vi helst vill att hon letar något annat till oss. Och så bestämde vi oss för att komma in idag och se över alternativen.

Våran kontakt är jätte bra. Hon är lyhörd och kommer med förslag. Och tillslut kom vi överens, tyvärr över vår tilltänkta budget, att vi flyger till Gran Canaria. Sunwing Arguineguin Seafront.

 (bild lånad från Ving.se)
 
Ett hotell precis vid havet. All Inclusive tillsammans med Lollo och Bernie. Som tur var så fanns det en Royal Family Suite med havsutsikt ledig, då den tog vi! Som vi längtar dit kan jag lova!

(bild lånad från Ving.se)

Och för att räkna ner så är det bara 77 dagar kvar. Och det är en evighet om man är liten, som tjejerna är. Men innan vi ens kan åka så är det ju en hel del som behöver göras också. Som att fixa pass till barnen. Och det var inte det lättaste att få tid. Trots att jag bokade tiden redan förra veckan så var inte närmsta lediga tid (för tre barn) så sent om 16 maj. 

Dessutom behöver tjejerna nya tofflor, möjligtvis nya (eller mer) badkläder. Solhattar och annat smått och gott måste ju såklart inhandlas innan resan. Små saker i taget helt enkelt!

Nu siktar vi framåt. Till barnens första utlandssemster ❤
 
1 Bea:

skriven

Tycker ni gjorde rätt som inte åkte till Turkiet. Av flera anledningar...

Men så spännande för barnen! 😊 Jag minns första gången jag skulle åka utomlands 🤗 Mallorca med mamma och syrran.
Tror ni kommer att få en härlig resa. Den som väntar på något gott.... ❤

2 Vicki:

skriven

Alltid svårare och absolut dyrare när familjen består av 5 st. Vi är också det.

Vi åkte till Side med Jonas familj men det är en del år sedan. Side var underbart ! Dit kan jag tänka mig att åka igen.

Vicki

Svar: Tycket det är synd med tanke på att jag tycker den "vanliga" familjen oftast består av 2 vuxna och 3 barn. Och än så länge brukar vår minsta krypa ner mellan oss när vi sover borta så ibland behöver vi inte ens en extra säng.
Ja, Side var ju jätte fint det jag såg på bilderna. Kanske får det bli ett resemål om några år då det kanske har lugnat sig på flera håll!
Marie

Kommentera här: