En ensam kväll

När man kan göra lite som man själv vill. 

Redan tidigare idag bestämde Ninja och mormorn att Ninja skulle sova där i natt. För även hon skulle ju få egentid med sin mormor. Lyx! Sen kan vi bocka för övernattning hos mormorn för alla tre tjejer detta sommarlov. Och mormorn kan slappna av till en annan gång med andra ord! 

 
Så tidigare packade hon sin väska. Morgondagens kläder, tandboste, pyjamas, nallen (hästen) mobilen och laddare. Snacka om stolt tjej. 

Enligt prognosen skulle det ju det vara mulet hela dagen här hos oss. Vilket kunde vara ett riktigt bra speedway-väder, men regnet kom. Och det kom en del. Men enligt banpersonalen så skulle det göra banan bra. Jag vägrade att chansa. Så jag stannade hemma medan Rickard åkte till motorstadion med Vilja och Meja. Planen var först att Ninja skulle med och sen bara svänga av hos mormorn när hon kom hem, men vädret var inte så lockande för henne heller tydligen så hon blev också hemma!

 
Jackor! När tusan använde de jackor sist egentligen? Men keps på så var de redo.

Jag och Ninja satte oss i soffan och gosade en stund. Hon är inne i en väldigt närhetsperiod och vill gärna vara så nära mig som möjligt. Hela tiden. Men sen blev klockan dags för att gå till mormorn.

 
Hand i hand gick vi de tre trappuppgångarna bort. Lämnade in väskan och så gick vi ner till affären. Mormorn skulle ju köpa någon frukt till kvällen (istället för godis) och en liten dricka (i form av isté tydligen). Jag passade på att gör dem sällskap ner och kunde sen säga god natt till Ninja i trappuppgången.

Väl hemma. I det lugna hemmet. Hemmet där jag inte varit ensam i på hur länge som helst. Känns lite magiskt! Jag ska alltså få göra precis som jag själv vill för en stund. Lyx! Jag ska ta en sån där lång icke-mamma-dusch; en dusch där varken make eller barn kommer och stör flera gånger för att be om något eller bara fråga något. Eller kommentera hur jag använder mitt schampo och balsam och så vidare. Utan en sån där lång dusch alldeles ensam. Det är också en lyx man ska unna sig ibland. 
Jag ska dessutom ta lite nagelvård också. Peeling och olja. För då blir jag maktlös för en stund och det är lika så bäst att göra det när inget barn är hemma. 

Sen ska jag sakna ihjäl mig efter barnen. Nu kommer ju två av dem hem inom en snar tid (eftersom det tydligen verkar regna lite igen där ute). Och så ska jag sakna maken också. För vem ska liksom smörja mina fötter när jag har duschat annars? 

Men fram tills dess ska jag njuta av en ensam kväll här hemma!
 

Kommentera här: