En stund i Stockholm

När man får barnvakt för en stund. 

Rickard fixade med min mamma så hon skulle vara barnvakt till tjejerna mellan fredag och lördag så vi kunde checka in på hotell i Stockholm för att koppla av en stund. Det var precis vad jag behövde efter torsdagens besök på sjukhuset. Och det var mer än skönt att få checka in på hotellet.

 
Efter förra gångens övernattning på hotellet (finns att läsa här) så blev vi lovande en uppgradering nästa gång vi skulle sova på hotellet. Så vi passade på att boka just det hotellet och vi fick helt klart en riktigt härlig uppgradering. Det blev det största och förmodligen det finaste rummet på våning 11 med utsikt mot Sergelstorg. Även en lite flaska vin till mig och en öl till Rickard hade han lagt till på vårt rum. Ville helst inte lämna rummet när vi kom dit. Men stan var på väg att stänga och våra magar ville hon ha lite middag.

Vi tog oss en runda på NK. Köpte nya rosetter till tjejerna, vilket i stort sett är ett måste när vi är där. Vi promenerade längst Birger Jarlsgatan för att sedan äta en god middag på en liten sidogata till Drottinggatan. Sen unnade vi oss en god drink i lobbyn på hotellet (då takterassen var full med folk och det tog evigheter på att få beställa något drickbart).

Sen stupade vi i säng och jag drog aldrig för gardinen till ena fönstret. Och tur var väl det när jag vaknade till klockan 04.48 och fick sen en alldeles magisk soluppgång. Med ett leende på läpparna somnade jag om och sov till halv åtta. Välbehövligt!

 
En god hotellfrukost och utcheckning på hotellet tog vi oss en runda på Åhléns, strosade längst Drottninggatan. Köpte kaffe på Starbucks innan vi tog oss tillbaka till parkeringsgaraget där bilen väntade på att få ta oss hem. 

Jag meddelade mamma om att vi var på väg hemåt och fick till svar att de åt lunch så vi kunde lika bra stanna på vägen hem och äta vi också. Hamnade då på foodcourten på Skärholmen centrum (SKHLM) och åt oss en riktigt god pasta carbonara. 

Mätta och belåtna kom vi hem till tre väntande tjejer. Dock var de inte alls intresserade av oss då deras vänner som varit på vift sedan i måndags väntade ute på gården för lek. Och sen dess har vi inte sett barnen. Men allt rullar ju på här hemma i alla fall. Disken fixas och tvätten ska vikas och hängas. 

En stund i Stockholm och jag har lite ny ork och kraft att kämpa vidare!
 
1 Bea:

skriven

Men så underbart ni verkar haft det ❤ Det är du sååå värd! Ja, maken med så klart 😋
Kram på er 🤗

Kommentera här: