Ibland kan man matcha

Det här med syskonmatchning till en ny nivå. 

Jag är inte riktigt för det här med att klädmatcha mina tjejer. Visst så kan det se så himla gulligt ut på bild, men jag vet ju att mina tjejer är tre helt olika tjejer så det skulle bara så konstigt ut att se dem lika klädda. Men självklart har tjejerna lika kläder, så som basic; svarta leggings, vita toppar och så vidare. Sällan klär de sig lika samtidigt. Men stunder kommer när Vilja och Meja tänker sig se lika ut i skolan. Men då har de oftast samma mönster på tröjorna men olika färger.

Idag stod jag i sovrummet och skulle klä på mig efter morgonens alla bestyr. Tjejerna klädde sig själva på sitt rum och kom sedan intassandes till mig vartefter de blev klara. Och när jag gick in i klädkammaren för att sminka mig så försvann tjejerna. Lagom tills jag var klar så var de också klara. Då hade de klätt sig precis som jag. Svart kjol och vit tröja.

 
Vilket jag sen tyckte kändes lite konstigt men ändå. En svart kjol är väldigt basic. Önskar kanske dock att tjejerna valt en annan färg på överdelen, men de var nöjda. Så det fick väl bli så idag då!

Tur att de lekt inne mestadelen av dagen och jag har kunnat donat här hemma. Imorgon ska det bli sämre väder och då åker långbyxorna på. Då lär inte tjejerna matcha i alla fall.

Nu gick ju Vilja hem till mormor för övernattning (vilket de hade kommit överens om när tjejerna var ute i hennes lekpark en stund.) Och i hennes väska så hade hon packat ner sin andra svarta kjol och en tröja. Möjligt att hon snällt får komma hem och byta om imorgon förmiddag. 

Jag ska dricka upp mitt efter-maten-kaffe sen tar jag mig ut en stund och kikar på barnen när de leker i solen med vännerna!
 

Kommentera här: