Kylan gör sig påmind

Värmesmocka säger dem på radion. Men kylan lurar runt hörnet. 

Igår var jag klädd i klänning hela dagen. Jag som inte tidigare varit någon direkt klänningmänniska har nu lyckats haft på mig klänning fler dagar än shorts denna sommar. Och så nöjd över det och en önskan till att köpa fler klänningar. Men jag vet att hösten lurar runt hörnet. 

Och när solen gick i moln igårkväll så svirade jag om till mjukisdressen. Kostymen som jag kallar den. Alla idrottare har väl nån typ av träningsoverall, men jag är ingen idrottare.

 
Sen gick jag ut en stund till lekparken och pratade med grannen i över en timme medan barnen lekte glatt tillsammans. Men man kunde liksom känna kylan där. Smög sig omkring men barnen lekte på i sina fina sommarkläder.

Kylan gjorde sig även påmind då veckoschemat till säsongens hockeystart kom igår också. I år har vi ju valt att inte ha Vilja med på klubbens hockeyvecka eftersom vi är så spontana så vet man ju aldrig vad vi kan göra om dagarna. Men eftermiddagarna så står ju hallen öppen för träning för lagen. Och därmed får Vilja fyra ispass nästa vecka ändå. Dock tråkigt nog tre dagar i rad och sen en vilodag innan ett ispass till. Men det blir nog bättre med tiden också. När vi får igång två ishallar och senare i vinter även uteisen. Så nu har jag skrivit upp hennes pass för nästa vecka i hennes egna kalender så hon själv kan ha lite koll på sina dagar. 

 
Och att kylan gör sig påmind visas också i små snoriga näsor.

Ninja kom upp strax vid halv åtta i morse och snorade. Klagade på lite ont i halsen också. Hon har de senaste tre dagarna haft en lätt hosta men jag har inte lagt ner nån större ork och kraft i den. För hon har ju varit som vanligt ändå. Men idag var hon snorig. Och kramig. Och seg. Riktigt mammig. Strax därefter kom Meja upp också. Även hon snorig, men inget kli i halsen i alla fall. Men de går om varandra och snyter sig här hemma de två. Och inte gör de många knop heller.

Vi kom oss iväg och köpte nässpray i alla fall. Så de kan få lite hjälp på traven i sitt lilla snorande. Men annars är det vila och vätska som de får hållas med i några dagar nu. Dagens planer fick ju då läggas på is och förhoppningsvis kan vi ta dem i nästa vecka istället!
De har fått i sig lunch och nu ligger alla tre i varsina sängar och tittar på serier på sina telefoner. Jag ska också unna mig en lite enkelt vila känner jag!
 
1 Beatrice:

skriven

Ja, nu ska det väl börja snörvlas lite här och var. Sambon har jobbat 1 vecka och nyser då & då, samt snörvlar här & där. Men inget som brutit ut än i alla fall.
Krya på skruttorna och ha en fin dag <3
Kramizar

Kommentera här: