Maktlös för stunden

En kvinna är bara maktlös under tiden som nagellacket torkar. 

Dagens planer, utfylkt till vänner på vift, fick ställas in då både Meja och Ninja nyser en del så näsorna rinner. Jag trodde ju att denna lilla förkylning skulle gå över väldigt fort, men det verkar som den bara blev värre. Därav får tjejerna endast vara inne idag, med en kort utflykt till affären för att handla lite.

Meja har spenderat sin dag i sängen med telefonen och kikat på serier. Mer har hon inte velat gjort. Lagom gnällig om man ber henne göra något annat för en stund, så lika bra att låta henne vara. Men nu på eftermiddagen fick vi oss alla ett ryck och målade våra naglar. Tjejerna har en hel del nagellack och de älskar färger och glitter. 

 
Själv kör jag gärna neutrala färger. Speciellt nu under sommaren. Varma färger får vara på hösten och vintern, även om neutrala färger är favoriten då också.

Jag klickade tidigare hem min favorit från Lyko (adlink). Jag föredrar Essie's nagellack då de håller sig gott under den tiden jag använder dem innan det tas bort. Eternal Optimist (adlink), nr 23, är precis den färg jag älskar! Nu har jag dock låtit naglarna vila från både nagellack och nagellacksremover sedan vi åkte på semester första vändan. För inte tog jag med grejer på vift.

 
Men med två lager lack på naglarna nu så ser de genast mycket bättre ut. Dessutom har ju naglarna växt till sig riktigt bra under sommaren också. 

Vi firar in helgen med fina naglar. Man mår visst lite bättre med fina naglar! Dock får tjejerna hålla sig inne och lugna den närmsta tiden. Allt för att friska på sig. Och med tanke på att vännerna kommer hem från sin semester imorgon så vill tjejerna ut på eftermiddagen.
 

Kommentera här: