När man ska orka lite grann

Idag är en sån grå dag. Regnet stod som spön i backen strax innan vi gick till skolan. Luvorna fick vara på över huvudet när vi gick då det värsta regnet hade avtagit i alla fall. Men sen var det det där med att orka lite grann också. Men det slutade med att jag tog mig hem och satte mig i soffan med en kopp kaffe.

 
Nog för att jag gillar när det är lite höstlikt ute, men det behöver inte vara regn och rusk. Solsken och svala vindar är helt klart något jag föredrar. Men det är något magiskt att få sätta på sig en sticktröja och jeans även om man bara ska krypa upp i soffan för en dag. 

Men tyvärr måste jag bege mig ut också. För jag måste orka lite grann idag. Så som att lämna in sjukintyg till min chef och handla lite inför helgen innan det är dags att hämta hem tjejerna från skolan. Som idag går till klockan tre då finskaundervisningen börjar idag. Eller ja, jag vet inte när Ninja börjar då jag inte fick någon information om det. Men Vilja och Meja börjar idag klockan 14.00. Har dock lämnat ett meddelande till den nya läraren om frågan, så vi får väl se om hon återkopplar snart.

Sen väntar i alla fall en skapligt ledig helg för familjen. Vilja har endast hockeyträning på söndag efter lunch. 
Mamma ska dock vara barnvakt till tjejerna på lördagförmiddag så jag och Rickard får åka iväg och handla födelsedagspresent till vår blivande 7åring ❤

Dags att orka lite grann. Inköpslistan är redan skriven och sjukintyget är kopierat till chefen.
 
1 Beatrice:

skriven

Här har vi "ditt väder" idag: solsken och svaga vindar <3
Jag var också tvungen att orka lite idag, då sonens flickvän kommer ikväll + en tjej skulle komma och plocka äpplen (vi har sjukt mycket äpplen i år)
Tjejen fick plocka själv, för jag drog istället till en väninna på lunch och åt upp smörgåstårtan dom hade kvar från hennes kalas igår.
Nu blir det kaffe för mig med - och sen orka lite till... kanske...
Kram fina du <3

2 M K:

skriven

Jag hoppas du haft en bra dag trots sisådär ork. Jag kom iväg med dotra på spontant äventyr i Västerås

Kommentera här: