Nytt läsår och en hel del underskrifter

Och så tog sommarlovet slut och jag väckte tre lagom trötta tjejer klockan sju imorse. Det var bra segt att kliva upp men vi fick oss en god frukost tillsammans innan vi alla fyra började göra oss klara för dagen. Upprop klockan nio. 

 
Tre förväntansfulla tjejer. En fjärdeklassare, en tredjeklassare och så vår egna lilla etta-gluttare. 

Vi delade upp oss. För Rickard kom hem för att hjälpa till vid uppropet. Vilket sen inte alls var behövligt för Meja behövde inte alls ha någon förälder med som jag kanske trodde. Absolut inte Vilja heller. Men Ninja ville inte låta mig gå först. Utan jag fick snällt stå vid väggen första delen av inskolningen. Men sen bad jag faktiskt henne om att få åka och handla lite medan den sista delan av uppropet skedde. Och dessutom skulle hon ju få äta lunch i skolan också.

Hittade Rickard ute på en parkbänk på skolgården så vi svängde förbi Snabbgross och handlade lite. Kyckling. Lär bli en hel del kyckling den närmsta tiden. Bra!

Väl tillbaka till skolan. Kom lagom tillbaka när Ninja hade ätit färdigt. Och lagom när vi hade packat ner papper i väskan så var Meja också klar. Vilja däremot var lite seg på sin lunch så vi fick vänta lite och helt plötsligt var första skoladagen slut.

Hemma började ju min del av arbetet som mamma. Fylla i alla dessa blanketter som ska lämnas tillbaka påskrivna till skolan så snart som möjligt. Jag räknade ut att jag skrev min underskrift 10 gånger och därmed även min namnförtydligande på alla dessa papper också. Det här med tre barn. Vore ju toppen om alla barn hade varit samlade på samma papper eftersom det är samma skola. Men nu är det gjort. Nu ska bara Rickard skriva på dessa 10 underskrifter också så får tjejerna packa ner sina papper i mapparna och ta med till skolan imorgon igen. 

Imorgon väntar en hel skoldag. Från klockan åtta till klockan ett. Undra vad jag ska hitta på då egentligen!
 
1 Annica:

skriven

Haha.. Igenkänning, trots att mina tre bara går på förskolan hittills. Den äldsta är 5 år, sedan har jag även en 4-åring och en 2-åring. Många likadana papper som ska fyllas i och skickas tillbaka.

Svar: Just generella blanketter som gäller så som kontaktuppgifter till vårdnadshavare tycker jag helt klart att man kan få fylla i fler barn på samma 😊
Marie

Kommentera här: