Söndagslista

Häromdagen satt jag och läste ELLE och kom över en artikel om Jenny Strömstedt. Det gav mig idén till ett ny typ av blogginlägg. En liten enkel sammanfattning av veckan. Kort information om olika slags ämnen som förekommit under veckan för min del. 

Jag testar och ser vad det ger i alla fall.

 
Hälsa "Är något som inte laget i fokus den senaste tiden. Tid finns men jag använder den inte. Sömnen är det inget fel på, blir dock värre när barnens skola börjar imorgon och vi inte kan sov, eller ens dra os si sängen halva morgonen. Dags att sova tidigt."

Träning "Har jag inte ens lyckats med alls. Inte ens en promenad. Om jag får så skyller jag på att jag är inne i ett skov med värk i lederna just nu. Men egentligen är det ingen orsak till att inte ens ta en promenad. Fy skäms på mig!"

Musik "På repeat just nu är Darin's låt Mardröm. Snart kan ag texten i sömnen. Att barnen även gillar låten är ju bara bra, för då klagar de inte när den spelas flera gånger om och om igen. Och att Darin dessutom kommer till min stad nästa helg. Får jag lämna barnen hemma och bli starstuck alldeles ensam? Varning för ego-mamma tydligen."

Matfilosofi "Den, när kommunen häver eldningsförbudet en måndag klockan 15.00. Rickard grillade senare den kvällen. Lyckades dock bara hinna med två grillningar denna vecka. Är dessutom sur att favoritlunchstället W.A.P inte serverade någon rätt som föll mig i smaken denna vecka."

Egobost "Att få klä upp mig, bara en aning, för att inta en middag på stan med fina brudar. Fick känna mig som lite mer än mamma för en stund. Mer sånt tack!"

Mammaliv "Ni har inte undgått att Viljas hockeysäsong har börjat. Nu ska det skjutsas in till ishallen flera gånger i veckan. Men allt för barnen. Snart drar allt annan igång också. Det vill säga fotboll för Ninja och basket för alla tre tjejer. Vi ses i april mitt kära umgänge."

Läsning "ELLE trillade ju ner i brevlådan i veckan. Underbart att få koppla av en stund med den. Likaså kom ju IKEA-katalogen också. Vad hände med den klassiska tidningen med alla möbler? Nu kändes det mest som en inspirationtidning. Jag hittade inget nytt vardagsrumsbord i den tidningen kan jag lova. Men mer läsning än så har det inte blivit."

Veckans peng "Som förälder inför skolstart så vet nog de flesta vart den utgiften hamnade. Ja, nytt till barnen. Det vill säga gummitsövlar och regnkläder. Ett onödigt måste-köp faktiskt."

Nu rundar vi av denna vecka och blickar framåt. Nästa veckas lista lär nog bli lite annorlunda. Hoppas jag. Och kanske blir det ett enkelt sätt att sammanställa veckan som gått på det här viset.
 
1 M K:

skriven

Kul upplägg. Skulle kunna passa mig o min blogg om det inte vore för den lilla detaljen att jag kommer ha glömt det till nästa söndag 😂

Svar: Haha! Har förberett mig en ett block bredvid datorn. Kan gå dit och fylla på listan vart efter 😉
Marie

2 M K:

skriven

Hittade du på kategorierna själv eller utgick du från en mall?

3 M K:

skriven

Bloggar ju oftast från mobilen sååå där sket sig det.

Svar: Ja men det var ju typiskt.. Kanske en hel del anteckningar i mobilen då ☺️
Marie

Kommentera här: