Söndagslistan

Under veckan har jag försökt tänka på veckan som gått så att jag kunde skriva om det. Och självklart även glömt det jag tänkt skriva. Men jag gör ett försök till en halvdan lista i alla fall.

 
Träning: "En promenad på 3 kilometer blev måndagsens träning. Om man nu räknar det som träning. Motion i alla fall. Det var ju dessutom i barnens takt. Men 3 kilometer är 3 kilometer. Så får man tänka ibland. Fast och andra sidan så bör ju min 30 minuter långa dansstund framför spegeln med Ninja räknas. Hon skrattade så hon tjöt och jag fick upp pulsen lite för mycket."

Läsning: "Alldeles för många blanketter som dessutom skulle ha underskrifter (läs om det här). Men har även påbörjat Annette Haaland's Paster Viveka och tanterna, som jag fick låna av Rickards morbrors fru. Inte för att hon ville ha tillbaka den sen, men ändå."

Matfilosofi: "Kyckling. Jag lär se ut som en kyckling om ett tag då vi fick möjlighet att handla på Axfood i veckan. Lite drygt 8 kilo kyckling i frysen. Gott och nyttigt. Bröt dock kycklingfasen med en potion köttfärslimpa till lunch på W.A.P en dag denna vecka!"

Egobost: "Den biten var lite som bortblåst denna vecka. En fika på Tuna Park utan barn kan ibland räcka gott och väl för mig."

Musik: "Precis som förra året vid denna tidpunkt så spelas ABBA's Slipping through my fingers. Känns väldigt passande när tjejerna börjar nytt läsår i skolan. Som de växer och kommer längre ifrån mig men samtidigt kommer de mig närmre."

Mammaliv: "Det samvetet som jag känner över att jag missade Viljas första hockeymatch för denna säsong. Nu följde ju Meja med men vill att de barn som inte utövaridrotten ska behöva hänga med överallt. Liksom inte ska Vilja och Meja känna ett tvång att behöva följa med på Ninjas fotboll varje gång."

Veckans utgift: "Frukostshopping på H&M resulterade i mer kläder till tjejerna. Behövligt då jag tidigare i veckan rensade ur deras lådor och sålde vidare. Dessutom höst nu och fredagsbuketterna börjar göra sig påminda att köpa. Denna vecka dock bara en enkel bukett ljusrosa rosor till vardagsrumsbordet."

Rundar av med godnattsaga till tjejerna och gör mig redo för en ny vecka. Möjligen lite mer spännande än denna!
 

Kommentera här: